המשטרה אישרה הפגנה מחוץ לשגרירות ישראל כולל שריפת ספר תורה

משטרת שבדיה אישרה לקיים מחר הפגנה מחוץ לשגרירות ישראל בעיר, שבמהלכה מתוכננת הצתת ספר תורה רח"ל. מארגני ההפגנה ביקשו אישור לשרוף ספר תורה וגם קיבלו | דובר המשטרה: "אנו מנהלים דיאלוג עם המארגנים ועם גורמים נוספים שעלולים להיות מושפעים"

יענקי פרבר | חדשות בעולם 27.7.2023 | 21:33

שריפת דגל ישראל | צילום: באדיבות המצלם

משטרת שטוקהולם בשבדיה אישרה לקיים מחר הפגנה מחוץ לשגרירות ישראל בעיר, ההפגנה תכלול הצתת ספר תורה. המשטרה אישרה "התכנסות ציבורית" האישה מאחורי הבקשה מציינת כי היא מתכננת "להדליק את התורה במצית". ההפגנה מתוכננת מחר ב-12 בצהריים.

"אנו מנהלים דיאלוג עם המארגנים ועם גורמים נוספים שעלולים להיות מושפעים, למשל שגרירות ישראל", אמר מאטס אריקסון, דובר המשטרה.

הבקשה הוגשה על ידי אישה בשנות ה-50 לחייה שהצהירה כי מדובר ב"פעילות הנוגעת לזכויות ילדים בשבדיה המופרות באופן שיטתי". היא כתבה שהתוכנית היא "להדליק את התורה במצית".

בטופס אישור מהמשטרה נכתב כי בהפגנה צפויים להשתתף ארבעה בני אדם. "אנו מתאימים את המשאבים על סמך האירוע, אם הוא יתרחב יהיו לנו עוד שוטרים במקום", אמר מאטס אריקסון.

האישור מגיע לאחר שמשטרת שוודיה אישרה לפני שבועיים לגבר מוסלמי לשרוף תנ"ך כנקמה על שריפת הקוראן בידי קיצוניים, לאחר מאמצים מצד ישראל והרשויות בשוודיה האיש הודיע כי הוא חוזר בו. עכשיו הצטרפו לטרנד עוד אנשים שמנצלים את היותה שוודיה מדינה ליברלית ובשם חופש הביטוי הם מבזים חפצים דתיים בצורה מוגזמת.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום