"השתפך תמיד בתפילות לפני קונו": מקורביו של הרב קוריץ באבל וזעזוע

רבי יעקב ז"ל היה מחשובי המחנכים בת"ת "נודע בשערים" בבית שמש, התלמידים שזכו לספוג ממנו תורה ויראת שמים מספרים בערגה על השעות המתוקות שזכו ליהנות במחיצתו

שימי פרקש | חרדים | תוכן שיווקי 14.8.2023 | 07:18

הרב קוריץ זצ"ל | צילום: באדיבות המצלם

מבית שמש באה הבשורה המרה על פטירתו בגיל 47 בלבד של האברך הצעיר המחנך הדגול הרה"ח יעקב קוריץ ז"ל מחשובי חסידי לעלוב, אשר עבר חמש שנות ייסורים קשים ומרים וקבלם באהבה, כולם ציינו את חיוכו המפורסם אשר מעולם לא מש מפניו, גם בתקופות הכי קשות שלו, עם הטיפת חיות האחרונה שלו תמיד חייך לכולם.

הטרגדיה הקשה מגיעה לאחר שלפני כחודש וחצי נפטרה אחותו מרת ברכה אייזנשטט ע"ה.

לעזרה להצלת האלמנה ושלושת היתומים שנותרו בבית לחצו כאן >>>

המלמד הנודע מ'נודע בשערים'

רבי יעקב ז"ל היה מחשובי המחנכים בת"ת "נודע בשערים" בבית שמש, התלמידים שזכו לספוג ממנו תורה ויראת שמים מספרים בערגה על השעות המתוקות שזכו ליהנות במחיצתו.

"השתפך תמיד בתפילותיו לפני קונו שהיו מתוך יראת שמים, אשר כל הסובבים התמוגגו מרוב עונג לשמע המילים החתוכות היוצאות מפיו בקול רם", מבכים מקורביו.

לפני כחמש שנים התמוטט רבי יעקב ז"ל בביתו לאחר שבץ לבבי ופונה במצב קריטי לקול זעקות אשתו וילדיו, ובחסדי ה' באופן פלאי יצא ממוות לחיים, כאשר אחד מהרבנים התבטא בשעתו כי ברור לו שהקב"ה שמע את הזעקות הנוראות והמה שהחזירו אותו לחיים.

אך תקופה קצרה לאחר מכן התגלתה בגופו המחלה הנוראה, כל התקופה חיזק רבי יעקב אחרים, וכן את משפחתו היקרה אשר בגבורת לב התמודדו עם הכל באמונת אומן אמיתית.

ביום שישי האחרון הוחמר מצבו, ורבי יעקב שהרגיש שאלו הם ימיו האחרונים ביקש שבכל עת יזכרו את אשתו והילדים, שעברו איתו תקופת קשה בשנות המחלה הקשה, ויתנו להם את כל מה שהם זקוקים בכל הדברים.

בשארית כוחותיו הזכיר רבי יעקב ז"ל את זכות זקינו הגדול הרה"ק רבי משה מלעלוב זיע"א אשר הבטיח שמי שיעמוד לימין זרעו יחיש להם ישועה מגנזי מרומים, הבטחה שמקובלת ומקויימת גם בימינו.

הלוויתו תצא היום מביתו רחוב בן עזאי 26 בבית שמש לבית העלמין סגולה בפתח תקווה.

לעזרה להצלת האלמנה ושלושת היתומים שנותרו בבית לחצו כאן >>>

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום