כבר אין מחסור בחשמליות: אלפי מכוניות MG נפרקו בנמל אשדוד

מלאי של אלפי רכבים חשמליים נמצא בישראל. לפי היבואנית, אוניית שינוע רכבים, עגנה השבוע בנמל אשדוד כשהיא נושאת אלפי מכוניות שהגיעו מן המזרח הרחוק, בעיקר מסין

רוני נאק | רכב ותחבורה 15.8.2023 | 10:14

פריקת מכוניות אם ג'י בנמל אשדוד | צילום: פבל טולצינסקי

לאחר כשנה וחצי של מחסור במכוניות, ל MG יש מלאי של אלפי רכבים חשמליים בישראל, כך מודיעה היבואנית חברת לובינסקי. לפי היבואנית, אוניית הגלנוע (כלומר אוניית שינוע רכבים) 23 JI AN, עגנה השבוע בנמל אשדוד כשהיא נושאת אלפי מכוניות שהגיעו מן המזרח הרחוק, בעיקר מסין.

למי שמכיר את השיטה, בדרך כלל אוניות גל נוע אשר מביאות מכוניות מסין, יפן וקוריאה פורקות את מטענן בנמל אילת מכיוון שכך האוניה לא צריכה להאריך את מסעה בים ולחצות את תעלת סואץ. המכוניות שמגיעות לנמל אילת צריכות לחכות בשמש ליד אילת ואז לעלות לאזור המרכז במשאיות אשר נקראות "מוביליות".

אך פריקת אוניה זו בוצעה בנמל אשדוד כחלק מדרך של היבואנית לשפר את תהליכי האספקה. האוניה עצמה היא ענקית: מדובר באוניה באורך 169 מטרים אשר נבנתה בשנת 2017 כשבתוכה עשרה סיפונים עם קיבולת מרבית של 2541 כלי רכב. על כל הכבודה הזאת מפקחים 21 אנשי צוות, כולל רב החובל.

לדברי שאול שניידר, יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד: "אנו מברכים על הגעתה של אניית הגלנוע 23 AN JI לנמל אשדוד. אנו רואים בענף יבוא כלי הרכב חשיבות עליונה. אנו עמלים מדי יום להפוך את הנמל לתחרותי ואפקטיבי יותר בכל הזירות ומודים על האמון של לקוחותינו בנו." על הדברים הוסיף אלי בר יוסף, מנכ"ל נמל אשדוד בפועל: "אנו שמחים על הבחירה של אוניית הגלנוע לעגון בנמל אשדוד ומברכים על השינוי במדיניות היבוא המאפשרת את הגעתה ישירות מהמזרח. נמשיך לתת שירות מעולה לאוניות בסגמנטים השונים".

לדברי רותם חאיק, סמנכ"ל תפעול ושרשרת אספקה קבוצת לובינסקי: שילוב בין העלויות הגבוהות של ההובלת כלי רכב מאילת לאזור המרכז משך הפריקה והשהייה של האוניות בנמל אילת וניהול מלאי מרחוק מהווים אתגר לא קטן אשר דרש מאיתנו יצירתיות וחישוב מסלול מחדש".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום