נזק של עשרות מיליונים לחקלאות הישראלית: אלו המוצרים שיחסרו

מהערכה ראשונית של קנט עולה כי היקף נזקי גל החום הנוכחי לחקלאים עומד על כ-20 מיליון ש"ח | נזקי חום נגרמו בענפי פירות, ובעיקר בגדולי תפוח ומנגו הנמצאים בהליכי קטיף זאת כאמור כתוצאה ממכות שמש בפירות הגורמות לפסילת הפרי | נזקים נוספים נגרמו לענף הכותנה שצפוי לפגיעה כמותית ביבול בגלל החום שפגע בהלקטים בשלב קריטי

קובי ברקת | כלכלי 15.8.2023 | 14:24

פירות וירקות | צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

היקף נזקי גל החום הנוכחי לחקלאים עומד על כ-20 מיליון ש"ח כך עולה מהערכה ראשונית של קנט, הקרן לביטוחו נזקי טבע בחקלאות. 

בימים האחרונים התקבלו בקנט מעל ל-120 הודעות על תמותה של עשרות אלפי תרנגולות מטילות ואף תרנגולות לפיטום בעיקר מלולנים ביישובי הצפון הבאים: אביבים, מרגליות, עלמה, דלתון, רמות נפתלי ועוד. בנוסף התקבלו כמה מאות הודעות של נזקי חום בענפי פירות, ובעיקר בגדולי תפוח ומנגו הנמצאים בהליכי קטיף זאת כאמור כתוצאה ממכות שמש בפירות הגורמות לפסילת הפרי. בגידולי גפן יין, גל החום גרם להצטמקות הענבים. 

בגידולי ירקות נזקי החום גרמו לפגיעה בשתילים, למכות שמש בפרי ולבעיות בהפריה. עיקר הירקות שנפגעו הם אבטיח, מלון, פלפל, תירס, עגבניות לתעשייה ועוד. גם כאן מדובר בגידולים הנמצאים לפני הקטיף. 

נזקים נוספים נגרמו לענף הכותנה שצפוי לפגיעה כמותית ביבול בגלל החום שפגע בהלקטים בשלב קריטי.

יצוין כי הפגיעה בגידולים החקלאיים הינה פגיעה מתמשכת של החודש וחצי האחרונים. זאת בעקבות חודש יולי הנחשב לחודש החם מאז החלו המדידות ובחודש אוגוסט המסתמן גם הוא כחודש חם ביותר. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום