לא קם בבוקר: הרב קראנז נפטר בארה"ב והותיר 11 יתומים

טרגדיה קשה במיוחד: הרה"ג ר' אברהם מאיר קראנז זצ"ל נפטר באופן פתאומי והוא בן 56 בלבד • הותיר אחריו 11 יתומים שמתוכם שישה לא נשואים • ויתר על חיי מותרות ועלה לארץ הקודש עם משפחתו כדי ללמוד תורה מתוך הדחק • עיני עיני יורדה מים

שימי פרקש | חרדים | תוכן שיווקי 15.8.2023 | 10:05

הרב קראנז | צילום: באדיבות המצלם

טרגדיה קשה במיוחד בשכונת רמת שלמה בירושלים, עם פטירתו הפתאומית של אחד מתושבי השכונה, האברך הצדיק רבי אברהם מאיר קראנז זצ"ל, שעלה לארץ מארה"ב כדי לעסוק בתורה בארץ ישראל, תוך שהוא זונח מאחוריו חיי עושר ומותרות בארה"ב.

לתרומה הקליקו כאן>>>

הרב קראנז היה נחשב לבעל צדקה גדול בעבר הרחוק, כשהתגורר בבורו פארק והתפרנס ברחבה גדולה. ידו היתה פתוחה לכל דבר שבקדושה, ורבים מגבאי הצדקה הכירו את כתובתו.

לימים החליט לנטוש מאחוריו את הכל, ולעלות עם משפחתו לארץ הקודש, כאן קבע את מושבו בהיכלה של ישיבת מיר בירושלים, והיה שוקד על התורה ועל העבודה לילות כימים.

מצבה הכלכלי של המשפחה הלך והתדרדר עם השנים. ההוצאות הכבדות עם חתונותיהם של חמשת הילדים הגדולים, תשלומי השכירות שהלכו והאמירו בקצב מהיר מדי, וביתר שאת כשהדירה השכורה בה התגוררו ברח' הרב דרוק, נשרפה כליל לפני כשלוש שנים, ומאז הפכו לחסרי כל.

המשפחה ניסתה להשתקם מחדש בדירה אחרת, אבל המצב הכלכלי החמיר עוד ועוד. הם חיו בתנאים קשים, בלי מזגנים, ולא הצליחו להתאושש משריפת הרכוש.

בשבוע שעבר נסע הרב קראנז לארה"ב כדי להשתתף בשמחה משפחתית שלא יכול היה להיעדר ממנה, אבל ביום שישי בבוקר הוא לא קם משנתו. כשהבחינו בני המשפחה שהוא אינו מגיב לניסיונות להעיר אותו, הזעיקו את כונני ההצלה ואנשי הרפואה שנאלצו לקבוע את מותו במקום.

ביום ראשון בערב הובא ארונות ארצה, ואתמול נערכה ההלוויה רווית היגון, כשאחר מיטתו צועדים אלמנתו ו-11 היתומים, ששישה מתוכם לא זכה להוביל את חופתם.

תושב השכונה שהכיר את המנוח מקרוב מספר: "מצבה הכלכלי של המשפחה קשה במיוחד, עוד לפני הטרגדיה הם היו חסרי כל, וכעת מצבם קשה שבעתיים, כשעמוד התווך של הבית נסע למנוחות, ואותם עזב לאנחות".

לדבריו "תושבי השכונה שנחשפו למקרה החמור משתדלים לעזור איש איש כפי יכולתו, אבל כמובן שמדובר במקרה שהנו כבד מכפי יכולת הנשיאה של שכונה אחת, גדולה ככל שתהיה. אנשי הצדקה בשכונה מתריעים שבמקרה זה יהיה צורך בהתגייסות כללית של הציבור מכל רחבי הארץ והעולם, על מנת לעזור ולסייע למשפחה להתרומם מהשפל הנורא, ולהביא למצב שבו לא יחסר ליתומים לחם לאכול ובגד ללבוש".

לתרומה הקליקו כאן>>>

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום