גילוי מסעיר ב'שבעה': מה כתב הנפטר במחלקת טיפול נמרץ לבנו?

במחלקת טיפול נמרץ כתב רבי יעקב קוריץ ז"ל מכתבי נחמה ועידוד לרעייתו וילדיו הקטנים • אלימלך בן השמונה עשרה הספיד את אביו כשקולו נחנק מבכי: "אבא, אמרת שתהיה בחתונה שלי!" • המכתבים עוד לא נמסרו למשפחתו

שימי פרקש | חרדים | תוכן שיווקי 15.8.2023 | 15:17

מכתב הפרידה המצמרר | צילום: באדיבות המצלם

ביום שני כ"ז אב נפטר רבי יעקב קוריץ בגיל 44. ארבע שנים הוא נלחם עם המחלה כשמשפחתו מיטלטלת בין ייאוש לתקווה.

לפני שבועיים רבי יעקב אושפז עם זיהום חמור, הכבד והכליות כבר היו אכולים לגמרי, ובכל זאת רבי יעקב ז"ל האמין שיבריא. הוא אפילו קיבל על עצמו שכשיתרפא - יעודד ככל יכולתו מי שצריך חיזוק בענייני רפואה.

נרתמים עכשיו להציל את האלמנה והיתומים >>>


איש החסד מבית שמש בביקור אחרון • באדיבות המצלם

ביום שישי פרשת עקב, לאחר שהרופאים בישרו שהסוף הוא עניין של שעות או ימים, ביקש רבי יעקב מחבר קרוב שיקנה בשמו ספר תהילים לרעייתו. הביאו לו מעמדת האחיות עט ודפים שמודפס עליהם הלוגו של בית החולים 'הדסה', ורבי יעקב כתב מכתבים לבן הבחור החשוב אלימלך שהיה קרוב אליו: "אני מאד מתגעגע... בעזרת השם בקרוב ניפגש שוב בבית בבריאות שלמה... באהבה רבה, טאטי."

על הכתב הרועד רואים בבירור שהיה לו קשה מאד לכתוב, והוא התאמץ מעל כוחותיו כדי להעניק כח לילדיו גם לאחר פטירתו. את המכתבים והמתנה הוא מסר לידיד קרוב שישמור אותם לזמנים קשים שיבואו.

אחרי כמה ימים הוא איבד את ההכרה, ולמחרת נפטר כשילדיו הקטנים מתייפחים בהיסטריה מאחורי דלת טיפול נמרץ.


נ
וסח המכתב

ההספד המרגש של היתום בהלוויה

"שאלתי את אבא מי ילווה אותי לחופה, והוא אמר שהוא ילווה אותי ושלא אדאג. אבא, ידעת שתלווה אותי מהשמים?..." בכה אתמול אלימלך בן השמונה עשרה כשהספיד את אביו בלוויה. "אבא, ביקשתי שתישאר מקושר אלי גם כשתהיה בגן עדן, ואמרת לי שכשאלמד מסכת ברכות לעילוי נשמתך נהיה מחוברים... מה נעשה בלעדיך? מה יהיה? מה יהיה?"

בימים אלו האלמנה והיתומים יושבים שבעה בביתו ברחוב בן עזאי 26 בבית שמש, כשהם לא יכולים להתנחם על האבידה הגדולה. מלבד האבל והגעגועים, רובצים על האלמנה דאגה עצומה לעתיד ילדיה.

רבי יעקב לפני פטירתו הזכיר את זכות זקנו הגדול הרה"ק רבי משה מלעלוב זיע"א שהבטיח שמי שיעמוד לזכות זרעו יחיש להם ישועה מגנזי מרומים, וביקש שיסייעו ככל האפשר לאלמנתו וליתומיו.

נרתמים עכשיו להציל את האלמנה והיתומים >>>

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום