הבטחת הצדיק להשפיע ישועות: הערב ההילולא בפשיסחה

הערב הילולת "הרבי ר' בונים" הטמון בפשיסחה שבפולין, המונים יגיעו לציון ויסעדו בהכנסת אורחים "פשיסחה הויף" של חסידות ביאלא בני ברק. מקובל אצל תלמידיו הקדושים כי יומא דהילולא קדישא הוא יום המסוגל

משה ויסברג | חרדים 28.8.2023 | 11:12

הציון בפשיסחה | צילום: באדיבות המצלם

תכונה רבה ניכרת בעיירת פשיסחה שבפולין לקראת יום ההילולא קדישא של הרה"ק רבי שמחה בונים זיעוכי"א, הידוע בכינויו בקרב חסידים "הרבי ר' בונים", החל הערב ליל י"ב אלול ובעת הזו יעלו ויבואו יהודים רבים מכל קצוות תבל לשפוך את צקון לחשם ולהיפקד בדבר ישועה ורחמים ע"י ציונו הקדוש השוכן בביה"ח העתיק בעיירת פשיסחה בסמיכות למקום מנוחת רשכבה"ג "היהודי הקדוש" מפשיסחה זי"ע.

הרבי ר' בונים היה תלמידו הגדול והמפורסם של רשכבה"ג היהודי הקדוש מפשיסחה זי"ע, וע"פ עדות בנו הרה"ק רבי ירחמיאל מפשיסחה זי"ע התבטא עליו אביו הק' שהרר"ב הינו "נקודת לבבי"

לאחר הסתלקות רבו נהרו רבים מתלמידיו אחריו ובימיו התפתחה דרכה של פשיסחה לעין ערוך והתחדדו חידושיה ודרכי עבודתה, לאחר פטירתו יצאו מתלמידיו חצרות רבות וקהילות הקודש רבות הניאותות לאורה הבהיר של תורת החסידות עד היום הזו משתלשלות מתלמידיו ומתלמידיהם מצוקי הארץ נבג"ם.

ידוע הסיפור כי פעם אחד בא אברך אחד אל הרה"ק הרבי ר' בונם זצוקללה"ה, ורצה לשהות שם איזה זמן, אבל הרה"ק הר"ר בונם זי"ע נתן לו ברכת הפרידה וצווהו שיסע. האברך הפציר עד בוש כי חפצו להיות עוד בחצרות קדשו, אבל הרר"ב זי"ע באחת, כי יסע לדרכו. האברך הצטער מזה מאוד, וביוצאו מלפני הרבי לביהמ"ד שח דאגתו לפני אחד החסידים הגדולים, החסיד יעץ לו כי יצא על הבית החיים, ויתפלל בבכייה על קברו של רבינו רשכבה"ג היהודי הק' זצ"ל, ויציע שם את צרתו ומר נפשו. האברך עשה כן ובשובו נכנס אל הר"ר בונם זי"ע, אז אמר לו הרר"ב זצ"ל כי עתה יוכל להשאר כאן ככל שירצה, ושאל אותו מי נתן לו העצה לילך על קברו של היהודי הק' זצללה"ה, ואמר כי מקודם הי' נגזר על האברך שימות ל"ע בימים מועטים, ולכן שלחו כי יסע לביתו, אבל עתה הועילה תפילתו על קבר היהודי הק' זי"ע, כי הגזירה נתבטלה,

מקובל אצל תלמידיו הקדושים כי יומא דהילולא קדישא הוא יום המסוגל כאשר לפני פטירתו הבטיח כמו בחיים חייתו לעמוד ולהתחנן אצל רבו רשכבה"ג אשר נקרא בפי כל הצדיקים, הרבי של כל הצדיקים בעולם העליון.

בשנים האחרונות פועלת בפשיסחה אגודת "דער פשיסחער הויף" שע"י מוסדות ביאלא ב"ב מיסודו ובנשיאות של האדמו"ר, גדולות ונצורות למען מנוחת רועי החסידות הטמונים בביה"ח העתיק והנצחת מורשתם, ולרווחת אלפים רבים הפוקדים את המקום, וכידוע נרכש במקום קמפוס ענק כאשר במקום פועל בית המדרש לתורה ולתפילה, חדר קפה, ומטבח החסד ובימים אלו פועלים לשפץ את המקום שיוכל להכיל, מקווה טהרה, חדרי לינה מפוארים, וחדר אוכל להזין את נפש המתפללים ביד רחבה.

בימים אלו תמה ונשלמת הכשרת המקום לקליטת הפוקדים את המקום ביום ההילולא שכבר התפרסם שמו של מקום קדוש זה לאבן שואבת לאחב"י ורבים נושעו בו, להגשת סעודות ההילולא כיד המלך מסביב לשעון במקום, כאשר האוהל הקדוש ובניין בית המדרש העתיק יהיו פתוחים לכל אורך ההילולא.

בעז"ה יוזכרו כלל שמות התורמים ע"י הציון הקדוש ביום ההילולא ע"י שליח חשוב מטעם האגודה, ובוודאי ימליץ הצדיק טוב בעד הנוטלים חלק בפעולות הברוכות ובהוצאות הגדולות המשתרגות על ראש העסקנים הנושאים בעול, וכמאמר הידוע "הצדיקים לא נשארים חייבים לפועלים עבורם" ויושר יליצו בעדנו להתברך בבני חיי ומזוני רויחי וכל הישועות אמן.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום