המשגיח רבי דן סגל במסע חיזוק ברחבי ארה"ב לקראת הימים הנוראים

אפילו שיש ח"ו מצב של רֶשַׁע אעפ"כ רצון השי"ת הוא תמיד שיהיה 'והצדיקו', כי כל אחד בעיני הקב"ה הוא בבחינה של צדיק • לבקשת ראשי ישיבות ורבני קהילות יצא המשגיח רבי דן סגל למסע חיזוק ברחבי ארה"ב לקראת הימים הנוראים, במהלך המסע ימסור סדרת שיחות בישיבת לייקווד • אלפי תלמידי הישיבות בעיר מונסי נאספו למעמד חיזוק מהמשגיח • סיקור ותמונות 

משה ויסברג | חרדים 29.8.2023 | 21:32

המשגיח רבי דן סגל במסע חיזוק | צילום: באדיבות המצלם

לקראת חודש אלול פנו ראשי ישיבות ורבני קהילות מארה"ב למשגיח הגאון הצדיק רבי דן סגל בפנייה שיבוא למסע חיזוק לקראת הימים הנוראים ברחבי ארה"ב לחזק את הישיבות, הכוללים, תלמידי החדרים, והקהילות להתעורר בתשובה ולהתחזק. המשגיח ניאות לבקשה וטס בשבוע שעבר לארה"ב למסע בן שבועיים ימים, עם נחיתתו ביום חמישי הגיע לישיבת ליקווד שם התכנסו אלפים באולם חדר האוכל לשמוע את משא החיזוק הראשון של המשגיח מתוך סדרת משאות חיזוק שימסור המשגיח בשבועיים אלו בישיבת ליקווד להתעורר בתשובה לקראת ימי הרחמים והסליחות, בסיום המשא עברו האלפים להתברך מהמשגיח. במשאו אמר המשגיח כי למרות שלפעמים אדם נמצא במצב של רשע אך הקב"ה מחפש להצדיק את הצדיק ולכך נועדו ימי האלול לעורר את האדם לצדיק שבו למרות החטאים ולחפש את הטוב.

דבריו המלאים: כתוב בתורה כי יהיה ריב בין אנשים ונגשו אל המשפט ושפטום, והצדיקו את הצדיק והרשיעו את הרשע (דברים כה, א). כשיש משפט, כרגיל, יש שני צדדים, יש אחד בבחינת צדיק, צודק, ויש שני שהוא הפוך, וההנהגה היא שהבי"ד צריכים להצדיק את הצדיק.

אך להבדיל כביכול במשפט שמים, אין שתי קצוות, שמצדיקים את הצדיק לגמרי ומרשיעים את הרשע, אלא המבט של השמים הוא תמיד שיהיה בחינה של להצדיק, אפילו שיש ח"ו מצב של רֶשַׁע אעפ"כ רצון השי"ת הוא תמיד שיהיה 'והצדיקו', כי כל אחד בעיני הקב"ה הוא בבחינה של צדיק, ואין מצב שמופרכים לגמרי, אלא תמיד רואים ומחפשים את הבחינה שיכול להיות והצדיקו את הצדיק, אצל כל אחד ואחד.

לכן הקב"ה נתן לנו ברוב רחמיו וחסדיו את הימים הקדושים שחוזרים על עצמם כל שנה, כי רצון שמים הוא 'והצדיקו'. ואמנם נאמר 'אוי לנו מיום הדין אוי לנו מיום התוכחה', שעתיד הקב"ה לבוא ולהוכיח כל אחד ואחד לפי מה שהוא, אבל זהו כשבא כבר הסוף, אבל כעת, בעולם הזה, הקב"ה מחפש כסדר 'והצדיקו', לראות תמיד את הבחינה של צדיק.

ולכן הקב"ה נתן לנו את הימים הקדושים האלו, כדי שנוכל להיות בבחינה של והצדיקו, עורו ישנים משנתכם ונרדמים הקיצו מתרדמתכם, והקב"ה עושה כביכול כל טצדקי כדי שיוכל להצדיק אותנו, מגודל אהבת השי"ת ואני לדודי ודודי לי.

וגם האדם עצמו צריך להיות בבחינה הזו, למצוא בעצמו את הנקודות של צדיק, והימים האלו הם ימים של רוממות, לרומם את עצמו, להתבונן בעצמו ולראות את המעלות שיש לו, את הנקודות הנכונות, ומהדברים האלו לעשות יסוד לשנה החדשה. אנו רגילים תמיד שאלו הם ימים של תשובה לפשפש ולמשמש, ורואים את החסרון והכשלון, אבל העיקר הוא להיפך, לראות את המעלות, את הטוב, ולעשות את זה אבן פנה ויסוד לשנה החדשה, יסוד של רוממות.

את השבת העביר המשגיח יחד עם קהל תלמידים קרובים בשכונת בורו פארק בברוקלין בתפילות ודברי חיזוק. ביום ראשון הגיע המשגיח לעיר מונסי כאשר שעות לפני בואו החלו לנהור אלפי בני הישיבות והכוללים בעיר לכיוון אולם ענק שהוכשר לקראת משאו של המשגיח שהתקיים בשעות הערב במעמד כלל בני הישיבות בעיר יחד עם רבני הקהילות וראשי הישיבות והכוללים בעיר. בסיום המשא הציבור עבר להתברך אחד אחד כאשר עסקני הקהילה דואגים לסדר מופתי עם גדרות וסדרנים בכדי שכל אחד יוכל לקבל ברכה מהמשגיח לקראת הימים הנוראים. ביום שני התאספו אלפי בחורים מעשרות מתיבתות בלייקווד לשמוע מהמשגיח דברי הדרכה לבחורים כיצד להתחזק בימים אלו, לאחר המשא עברו הילדים אחד אחד להתברך מהמשגיח. היום צפוי המשגיח להגיע לקליוולנד, שם יתאספו תושבי העיר בהיכל ישיבת טלז בעיר למשא הדרכה בחובת השעה להתחזק בהמלכת הקדוש ברוך הוא לקראת ראש השנה ובתשובה שלמה לקראת ימי הרחמים והסליחות.

המשגיח רבי דן סגל במסע חיזוק | צילום: באדיבות המצלם
 
המשגיח רבי דן סגל במסע חיזוק | צילום: באדיבות המצלם
 
המשגיח רבי דן סגל במסע חיזוק | צילום: באדיבות המצלם
 
המשגיח רבי דן סגל במסע חיזוק | צילום: באדיבות המצלם
 
המשגיח רבי דן סגל במסע חיזוק | צילום: באדיבות המצלם
 
המשגיח רבי דן סגל במסע חיזוק | צילום: באדיבות המצלם
 

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום