מסיבות אישיות ומשפחתיות: אחרי 30 שנה הרב נפרד מהקהילה

במכתב פרידה לבני הקהילה בירוחם כותב הגאון רבי מרדכי יהודה קרוס שעוזב את הקהילה אחרי שלושים שנה: "הנני להודות לכל בני הקהילה שיחי' על כל השנים הרבות שזכיתי לשמש בהן כרב הקהילה , ואם פגעתי בכבודו של מישהו או גרמתי למישהו צער או נזק, הנני מבקש מחילה"

משה ויסברג | חרדים 29.8.2023 | 21:47

הגרמ"י קראוס משמאל עם הרב החדש | צילום: באדיבות המצלם

הגאון רבי מרדכי יהודה קראוס שכיהן כרב הקהילה למשך למעלה מ-30 שנה וטבע בה את חותם תורתו והנהגתו, נפרד מבני הקהילה, לאחר שמסיבות אישיות ומשפחתיות נאלץ לעזוב את העיר. בעיתון 'יתד נאמן' דווח היום כי במקומו מונה הרב הגאון רבי יואל לאטס.

רב הקהילה בירוחם, הגרמ"י קראוס, שיגר מכתב לבני הקהילה, בעקבות עזיבתו את העיר בנסיבות משפחתיות. מכתב הפרידה של הרב גרם להתרגשות עצומה בקרב בני הקהילה, שבמשך למעלה מ-30 שנה דבקו ברבם שלאורו הלכו ונהנו ממנו עצה ותושיה בכל הליכותיהם בקודש.

במכתב המרגש, שהופץ לבני הקהילה, מהביע הרב את תחושותיו בעת פרידה, ומודיע על מינויו של הרב הגאון רבי יואל לאטס כרב קהילה. "היות ואנחנו נאלצים מסיבות אישיות לעזוב את ירוחם, אחרי למעלה משלושים שנים של חיים משותפים באחוה וברכה, בהם זכינו לראות את קהילתנו היקרה והחשובה מתפתחת בכמות ואיכות בצורה נהדרת, נצרך רב חדש להיות מורה הוראה והמנווט את עניני הקהילה עפ"י דעת תורה".

כחלק מתהליך האיתור והבחירה של הרב שימלא את מקומו ברבנות, מינה הגרמ"י שישה אברכים מבני הקהילה, עם נציגות למגוון הציבור על עדותיו השונות, אשכנזים וספרדים, לערוך בדיקות ובירורים. והוחלט לבקש מהרב הגאון רבי יואל לאטס, לקחת על עצמו את הרבנות של הקהילה. הגר"י לאטס הוא ממורי ההוראה בבית ההוראה של הגאון רבי ישראל זיכרמן, רבה של שכונת ברכפלד במודיעין עילית.

הרב קראוס מוסיף הרב במכתבו: "הגר"י לאטס שליט"א ינהיג את הקהילה בע"ה בברכה והצלחה, כפי כשרונותיו הברוכים ומידותיו החשובות, ומובן שכל תלמיד חכם יש לו דרכו המיוחדת גם בהוראה וגם בהנהגה, וכבר אמרו חז"ל כשם שאין פרצופיהם דומים כך אין דעותיהן דומות, וחפץ ד' בידו יצלח".

ומסיים הרב את מכתבו: "בהזדמנות זו הנני להודות לכל בני הקהילה שיחי', על כל השנים הרבות שזכיתי לשמש בהן כרב הקהילה, ואם פגעתי בכבודו של מישהו או גרמתי למישהו צער או נזק, הנני מבקש מחילה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום