משלחת אנשי ממשל אוקראינים עוברת השתלמות בארץ

כ-24 אנשי ממשל אוקראינים עוברים בימים אלו השתלמות בארץ בעניין שיקום מהמלחמה, זאת על רקע המשבר בין ישראל ואוקראינה שהגיע עד כדי איום על ביטול הפטור מויזה לישראלים שמבקרים במדינה

שלו שינברג | חדשות בארץ 30.8.2023 | 10:02

חיילים אוקראינים שהגיעו לטיפול בארץ | צילום: שגריר ישראל באוקראינה

על רקע המשבר בין המדינות: בימים האחרונים נחתה בישראל משלחת אוקראינית שבאה להשתלמות בנושא מערכות שיקום. במשלחת חברים 24 אנשים ממספר משרדי ממשלה באוקראינה, כך פורסם ב"וינט".

במסגרת ההשתלמות בת השבועיים ילמדו האוקראינים את הפרקטיקות הישראליות לשיקום פיזי, נפשי ותעסוקתי מהמלחמה. מומחים שונים לנושא ירצו בפניהם, והם יבקרו ברשימת אתרים הרלוונטים לעניין זה.

השבוע דווח שהכעס של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי וסביבתו הקרובה על הבכירים הישראלים, מתחיל לתת את אותותיו. על פי דיווח, בלשכתו של הנשיא זלנסקי עושים מעין "חרם" על בכירים ישראלים.

מספר 2 באוקראינה, אנדריי ירמק, סירב בחודש האחרון לקבל שיחת טלפון מבכיר ישראלי – ואמר: "אנחנו מצפים שנתניהו יביע תמיכה באוקראינה, ויגיע לקייב".

בנוסף לכך, בשבועות האחרונים, מוזמנים מדי סוף שבוע, קבוצות שונות של שגרירים שמוגדרים "מדינות התומכות באוקראינה" ללשכת נשיא אוקראינה – לשיח עם בכירים בלשכתו של זלנסקי, אך שגריר ישראל בקייב מעולם לא הוזמן לפורום הזה.

לפי גורמים אוקראינים, הסיבה לכך היא הכעס של נשיא אוקראינה, על העובדה שישראל לא מסייעת מספיק לקייב. עוד טוענים הגורמים כי "הארכת הביטוח לאוקראינים הנמצאים בארץ – דבר קטן, ויש עוד לא מעט דברים שישראל צריכה לעשות".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום