הרפורמה המשפטית וחוק הגיוס: השר מיכאל מלכיאלי בריאיון מיוחד

השר מיכאל מלכיאלי בריאיון מיוחד לאברהם פריינד מבהיר: "ברור שבמושב הקרוב יימצא הנוסחה להעביר את חוק הגיוס". על פסקת התגברות: "פחות צריך להיצמד לאמירות כאלה ואחרות, יותר למהות". וגם: מה דעתו על חקיקת סעיפי הרפורמה המשפטית והיחס בכל השנים למגזר החרדי

אברהם פריינד | פוליטי 5.9.2023 | 11:55

השר מיכאל מלכיאלי | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

חוק הגיוס מסתמן כרגע כאירוע המרכזי של הקואליציה לקראת כנס החורף, וברקע הניסיונות להביא טיוטת חוק, השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי מצהיר בריאיון מיוחד ל'בחדרי חרדים' כי החוק יעבור בכנס החורף.

 

מלכיאלי מבהיר בתשובה לשאלה האם הוא סומך על ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט שיביאו את החוק: "אנחנו שותפים בקואליציה ויש לנו צרכים. הליכוד חתומים איתנו על הסכמים והם יודעים בדיוק מה חשוב לכל מפלגה. נושא חוק הגיוס הוא בציפור הנפש של היהדות החרדית. התחייבנו זאת ללומדי התורה ואנחנו מתכוונים לקיים את החובה שלנו".לדבריו, "החוק הזה מאוד מורכב, הוא חוק שמחויב קודם כל שגדולי ישראל יאשרו אותו, שנדע שמשרד הביטחון גם הולך איתנו וכמובן שנדע להעביר את זה בבית המשפט".

מלכיאלי הבהיר כי "ברור שבמושב הקרוב יימצא הנוסחה להעביר את החוק". הוא הוסיף: "אין חוק לפטור את החרדים מגיוס, אלא לפטור את לומדי התורה, בתוך המסגרת הזאת אין יותר או פחות".

על השאלה האם ידרשו פסקת התגברות על החוק אמר: "קל מאוד לצאת בכותרות, אבל אם אנחנו משמרים את המסגרת של תורתו אומנותו באין מפריע פחות צריך להיצמד לאמירות כאלה ואחרות, יותר למהות".

בנוגע להמשך התמיכה של מפלגת ש"ס ברפורמה המשפטית אמר השר מלכיאלי: "תמכנו בהליכים של שר המשפטים יריב לוין ואנחנו סומכים עליו. מה סדרי ההגעה לכנסת ומה המינון לזה יש ראשי קואליציה".

בהתייחס לביקורת נגד השר לוין טוען השר: "לא שמעת על נציג ציבור חרדי מש"ס שבא ומטיף נגד השר יריב לוין. אנחנו סומכים עליו, מעריכים אותו וחושבים שהוא עושה את מה שהוא מאמין ולכן הוא מקבל גיבוי מהקואליציה".

על השאלה האם בגלל ההצהרה של לוין יו"ר ש"ס אריה דרעי נפסל אמר השר: "מסיבת העיתונאים המפורסמת שהייתה יום קודם זה היה נראה כאילו מישהו בא להילחם. אני לא יודע אם הייתה הכרעה אחרת במידה וההצהרה לא הייתה מתקיימת".

מלכיאלי הוסיף עוד כי: "יש דברים שמערכת המשפט צריכה תיקון. זה לא רק דרישה חרדית אלא דרישה של הרבה מאוד מגזרים. הציבור החרדי במהלך השנים נפגע ממערכת המשפט. המערכת לא קוראת אותנו נכון".

בנושא העבודה מול הייעוץ המשפטי אמר השר מלכיאלי: "זה לא סוד שיש מתח. המתח הוא לא טוב". 

כשנשאל על הבחירות המוניציפליות אמר השר מלכיאלי: "אתה שומע ציבורים וקהילות שהאדמו"רים והרבנים שלהם אומרים שהם ישימו פתק צהוב של בוסו, אתה לומד מזה שבוסו יהיה נציג התושבים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום