לפיד על מתווה הפשרה: "לא ניתן יד לניסיונות הונאה"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד התייחס למאמצי הפשרה ואמר: "מה שאנחנו רואים עכשיו זה ניסיון לשבש את הדיון החשוב ביותר בתולדות בג"צ". בתוך כך, מקורבי נתניהו תקפו את גנץ: "האחרון שרוצה פשרה"

אברהם פריינד | פוליטי 11.9.2023 | 20:34

ראש האופוזיציה יאיר לפיד | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

ראש האופוזיציה יאיר לפיד התייחס הערב (שני) למאמצי הפשרה בסוגיית הרפורמה המשפטית ואמר: "מה שאנחנו רואים בשעות האחרונות הוא לא אמיתי. אני בעד הסכמות רחבות אבל מה שאנחנו רואים עכשיו זה ניסיון לשבש את הדיון החשוב ביותר בתולדות בג"צ".

לפיד הוסיף: "רגע לפני ש- 15 שופטי בג"צ מתכנסים, רגע לפני שנתניהו נוסע לארה"ב, פתאום צצות הצעות פשרה פיקטיביות שאין להם שום גיבוי בתוך הקואליציה.

האופוזיציה לא תתן יד לניסיונות הונאה אנחנו נפעל לפי הערכים שלנו ואנחנו נביא למדינת ישראל שקט אמיתי לא הונאה נוספת", הבהיר.

בתוך כך, על פי דיווח בכאן חדשות, מקורבי ראש הממשלה בנימין נתניהו תקפו את יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ ואמרו: "לפי התנהלותו בימים האחרונים הוא האחרון שרוצה פשרה".

כזכור, מאמצי התיווך של בית הנשיא חודשו היום בין יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ לרה"מ בנימין נתניהו.

על פי דיווח בחדשות 12, נתניהו מעוניין למצות את ניסיונות התיווך לפני שילך למהלך חד-צדדי, והאתגר כרגע הוא כיצד לשכנע את גנץ שהוא (נתניהו) יעמוד הפעם מאחורי ההצעות".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב לדיווח ואמר: "אני בעד הידברות, אבל נגד כניעה. הרפורמה חשובה למדינת ישראל, היא תאזן בין שלושת הרשויות - הרשות המחוקקת, המבצעת והשופטת".
 

 

 
בן גביר הוסיף: "התקפלות בבית הנשיא פירושה השפלת יותר מחצי מהעם. התקפלות בבית הנשיא פירושה פגיעה בערכי הימין. עוצמה יהודית לא תיתן את היד להתקפלות הזאת. אני קורא לחבריי ראשי הקואליציה, השמיעו את קולכם, בואו נצא נגד ההתקפלות והכניעה".

מלשכת ראש הממשלה נמסר לאחר הצהרת בן גביר: "ראש הממשלה נתניהו פועל כדי למצות כל אפשרות כדי להגיע להסכמה לאומית שתביא לאיזון בין שלוש הרשויות. אם תושג הסכמה כזאת, אף אחד לא ימנע את מימושה".

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' התייחס גם הוא למאמצי הפשרה ואמר כי נתניהו עדכן אותו על כך. סמוטריץ' הבהיר את עמדת מפלגתו ואמר: "מוכנים להידברות, אבל לא נסכים לוותר על הגיוון בבחירת שופטים".

הבוקר דווח בגל"צ כי ראש הממשלה בנימין נתניהו עדיין חותר לפשרה סביב הרפורמה המשפטית ומתווך ההבנה כי ככל הנראה לא תהיה כזו עם האופוזיציה, לוחצים על הנשיא לתמוך בהצהרה אפשרית על ריכוך חד צדדי של החקיקה.

על פי הדיווח בלשכת נתניהו ניסו לבקש הצהרה משותפת, והם אף יסתפקו בהודעת תמיכה. לפי שעה הנשיא הרצוג מסתייג מכך. על פי הדיווח, רה"מ מחפש "גורמים אובייקטיבים" שיתנו חותמת כשרות לריכוך שלו, כדי להרגיע את הרוחות בלי תמיכת האופוזיציה.

הערכה היא כי ראש הממשלה נתניהו צפוי לצאת בהצהרה לציבור עוד לפני ראש השנה ולהודיע לציבור על גורל הרפורמה המשפטית. לאורך כל הימים האחרונים, ראש הממשלה נתניהו נועד עם סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין, השר רון דרמן ומקורבים נוספים.

עדיין לא הוחלט על מועד מדויק של ההצהרה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום