ישראל תאשר: פלסטינים אמריקנים יכנסו לשטח המדינה - גם ברכב

ישראל צפויה לאפשר לאמריקנים פלסטינים להיכנס לשטחה גם ברכבים, במסגרת המחיר שתשלם עבור כניסה לתוכנית הפטור מהוויזה. הכוונה: להודיע על כך עד סוף השנה

שלו שינברג | חרבות ברזל 5.10.2023 | 08:09

עוטף עזה | צילום: הדס פרוש / פלאש 90

בישראל נוטים לאשר לאזרחים אמריקנים פלסטינים להיכנס לשטחי המדינה אף בכלי רכב, זאת במסגרת העסקה להכנסת ישראל לתוכנית הפטור מהוויזה, כך פורסם ב"כאן 11".

קבוצת העבודה המשותפת של ישראל וארה"ב עובדת על עניין זה, ובודקת מאיזה מעברים יוכל הדבר להתבצע. לפי התכנון החלטה סופית בעניין תתקבל ותוכרז פומבית עד סוף השנה.

בשבוע שעבר הודיעה ארה"ב רשמית כי ישראל נכנסה לתכנית הפטור מוויזה לארצות הברית. בקרוב ישראלים יוכלו להיכנס לארצות הברית ללא הצורך להמתין לקבלת ויזה מהשגרירות. ישראלים יצטרכו למלא טופס מקוון ותוך 72 שעות יקבלו אישור כניסה לארה"ב ל-90 יום.

ארה"ב עדיין זקוקה לזמן כדי להכין את המערכות האלקטרוניות שלה לכניסתה של ישראל למערכת, אך גורמים רשמיים בממשל ביידן שתדרכו את הכתבים לקראת ההודעה הרשמית אמרו כי הם מצפים שהכל יסתדר עד ה-30 בנובמבר.

פקידי ביידן שתדרכו את הכתבים הבהירו כי ארה"ב תמשיך לעקוב אחר עמידתה של ישראל בדרישות הפטור, וארצות הברית שומרת לעצמה את הזכות להשעות או להפסיק את חברותה של ישראל בתוכנית.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום