מעל 3000 מתפללים הלילה בקבר יוסף בשכם

מעל 3000 מתפללים הלילה בקבר יוסף ביניהם הוריהם של הלל ויגל יניב שקראו לאחדות בעם. יוסי דגן ראש מועצת שומרון: "מצפים מהממשלה לבניה והתיישבות מול הטרור"

ישראל לפקוביץ | חרבות ברזל 5.10.2023 | 10:03

מתפללים בקבר יוסף | צילום: קובי גדעון, פלאש 90

למעלה מ-3000 בני אדם מכל רחבי הארץ נכנסו הלילה להתפלל בקבר יוסף שבשכם, הכניסה התקיימה לכבוד יום האושפיזין של יוסף שמתקיימת היום, בסיוע מתנדבי מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים של המועצה האזורית שומרון, ובליווי ואבטחת חיילי צה"ל.

בין הנכנסים היו ראש מועצת שומרון יוסי דגן, סגנו דוידי בן ציון, וכן הוריהם של האחים הלל ויגל יניב שנרצחו בפיגוע ירי בחווארה לפני פחות משנה.

הוריהם של הלל ויגל יניב, חזרו 19 שנים לאחר החלאקה שעשו במקום לבנם הלל והקריאה שלהם בשעה הקשה הזו הייתה דווקא לאחדות בעם: "לפני 19 שנה, נכנסנו לפה באמצע הלילה, לעשות חלאקה להלל, היינו מאז עוד כמה פעמים כמו גנבים בלילה. אנחנו מתפללים בפעם הבאה להיכנס באור יום, זו זכותנו הטבעית על ארץ ישראל. יוסף אמר: "את אחי אנוכי מבקש" בסוף כולנו אחים, כולנו עם אחד, במיוחד בתקופה הזו: "אנשים אחים אנחנו"

אביהם של הלל ויגל הרב שלום יניב הוסיף: "כשאנחנו פה נמצאים דווקא בקבר של יוסף שהוא פנה אל האחים שלו: "אַתֶּ֕ם חֲשַׁבְתֶּ֥ם עָלַ֖י רָעָ֑ה אֱלֹהִים֙ חֲשָׁבָ֣הּ לְטֹבָ֔ה". אנחנו נמצאים במקום הזה דווקא בדמות של יוסף, אותו אחד שעונה לאחים שלו ואומר להם: אתם אולי חשבתם מחשבות רעות, אבל הקב"ה יחשוב עלינו מחשבות טובות. בעזרת ה' נתפלל שדווקא ביום של האושפיזין של יוסף שאהבת חינם תפרוץ וכל המחשבות שחס ושלום יש על ההתיישבות, ועל עם ישראל, ועל ארץ ישראל, כל המחשבות שיש מחשבות רעות, הכול יהיו מחשבות טובות כי הקב"ה יעביר למחשבות טובות".

יוסי דגן ראש מועצת שומרון קרא לאחדות ולהתיישבות: "אנחנו מגיעים לכאן קודם כל כדי לגעת בשורשים הכי עמוקים של העם שלנו, וכדי לשמור על המקום הזה. יש לנו דרישה מממשלת ישראל לאזור עוז וגבורה ולהחזיר את ישיבת עוד יוסף חי לכאן, זה הצדק ההיסטורי והמוסרי, דבר שאפילו על פי הסכמי אוסלו הארורים אמור להיות. אנחנו מתחברים באושפיזין יוסף, יוסף היה המאחד, ידע להתגבר על העלבונות הכי גדולים מול אחיו, ולקרב אותם. אנחנו לומדים ממנו אחדות. יוסף היה מסור לארץ ישראל , מה שהיה חשוב לו היה שלא יקברו אותו במצרים. ההתיישבות בשומרון עוברת תקופה מורכבת של טרור ופיגועים, אנחנו מתחזקים מדמויות המופת של עמנו שפעלו כאן, מיעקב מיוסף הצדיק, מיהשע בן נון ומהכח שלהם נבנה את ארץ ישראל והשומרון. אנחנו מצפים מהממשלה לתת מענה חזק ונחוש של כבוד לאומי אל מול הטרור, מצפים מהממשלה לתת מענה של בניה והתיישבות אל מול הטרור".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום