חמאס השתלט על יישובים בדרום: למעלה מ-250 נרצחו, עשרות נחטפו

חמאס פתח במתקפה משולבת ומאורגנת על ישראל החל משעות הבוקר כשבמקביל לירי רקטי לעבר ערי ישראל, עשרות מחבלים חדרו לעוטף והשתלטו על יישובים תוך שהם מבצעים טבח אכזרי באזרחים וחיילים. עשרות אזרחים, כולל מבוגרים, נשים וילדים, נחטפו לרצועת עזה

צביקה סגל | חרבות ברזל 7.10.2023 | 19:12

מחסומים בעוטף עזה | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

מהלומה קשה לישראל: בשעה 6:30 בבוקר החג הפתיעו לוחמי חמאס במתקפה משולבת על ישראל. עשרות לוחמי הארגון חדרו לישראל דרך מעברים בגדר, ועם מצנחי רחיפה והשתלטו על יישובים רבים בעוטף עזה וכן יישובים מרוחקים באזור הדרום. יותר מ-250 בני אדם נרצחו במתקפה, יותר מ-1,100 נפצעו ועשרות רבות של אזרחים וחיילים נפלו בשבי.

 

במקביל, מאז שעות הבוקר נורו כ-3000 רקטות לעבר ערי ישראל, כולל גוש דן וירושלים. ההנחה היא שברקע ירי הרקטות לוחמי חמאס חדרו לישראל.

גם בשעה זו מחזיק חמאס בבני ערובה בקיבוץ בארי ובאופקים ועדיין שולט על בסיסים ויישובים. אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית שער הנגב ואב לארבעה, נהרג הבוקר מחילופי אש עם מחבלים, לאחר שיצא עם הנשק להילחם במחבלים שחדרו לקיבוץ כפר עזה.

גם 12 לאחר פתיחת הלחימה, עדיין מתנהלים קרבות קשים בכמה יישובים בדרום. "אנחנו מנהלים את הלחימה מול המחבלים, יש קרבות קשים. יש ישובים כבר שטוהרו אך אנו ממשיכים בסריקות ונעדכן כל יישוב כשנדע שהסתיימה הלחימה", אמר דובר צה"ל. "בכל מקום שיש בו אנשי חמאס, אין נקודה שתהיה עבורם בטוחה".

דובר צה"ל הוסיף כי "שעות קשות לפנינו, שעות של לחימה. זה מצב שלא ידענו הרבה מאוד שנים. יש אזרחים שנרצחו, יש מפקדים ולוחמים שנהרגו בקרבות. יש גם חטופים ושבויי מלחמה שחמאס לקח בשבי - חיילים ואזרחים". לדבריו, "צריך לגלות אחרית, יש המון פייק ברשתות. יש גם אי-ודאות".

דובר צה"ל אמר עוד כי כוחות יבשתיים ואוויריים של צה״ל סיכלו מאות מחבלים במוקדים במרחב עוטף עזה ובדרום הארץ.

"כוחות יבשתיים ואוויריים של צה"ל פעלו בשעות האחרונות במספר מוקדים במרחב הדרום וסיכלו מאות מחבלים", אמר דובר צה"ל. "מבין האירועים, כלי טיס סיכלו שני מחבלים שניסו לחצות את גדר המערכת ליד מעבר קרני, תשעה מחבלים נוספים סוכלו במרחב הקיבוץ נירים ועוד ארבעה סוכלו במעבר ארז ובקיבוץ ניר עוז על ידי מטוסי קרב. מחבלים נוספים סוכלו בקיבוצים סופה, כפר עזה וכרם שלום. נוסף על כך, סוכלו מחבלים על ידי הכוחות בנקודות נוספות ועל ידי כלי טיס של צה"ל במהלך השעות האחרונות".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום