החובש משחזר: "זה היה טבח, בחיים שלי לא ראיתי דבר כזה"

יניב, חובש שהיה עד לטבח במסיבה סמוך לקיבוץ רעים סיפר בריאיון לרשת ב' על המראות הקשים שראה לנגד עיניו • "זה היה מארב מתוכנן. אנשים התחילו לרוץ, רצחו אותם בתוך השירותים", סיפר

קובי עוזיאלי | חרבות ברזל 8.10.2023 | 07:31

אחד הטנדרים של חמאס | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

חובש בשם יניב, שהוזעק למסיבה סמוך לקיבוץ רעים, אותה תקפו מחבלים, אמר בראיון לרשת ב' כי המחבלים נכנסו בכלי רכב משוריינים וריססו את כל מי שבא מולם, במארב מתוכנן. בריאיון לעיתונאי ערן זינגר סיפר יניב כי ראה עשרות גופות מוטלות לאורך קילומטרים בכביש שנסע בו. "קבעתי מוות לפרמדיק שאני הכי אוהב לעבוד איתו, בן 24. יש לפחות 200 גופות של ישראלים באזור שהייתי בו".

"אתה לא מבין מה זה היה", סיפר יניב לרשת ב'. "זה היה טבח, בחיים שלי לא ראיתי דבר כזה. זה היה מארב מתוכנן. איך שאנשים יצאו מהיציאות חירום, חיכו להם שם חוליות של מחבלים ופשוט התחילו לקצור אותם. בחניות, אנשים התחילו לרוץ, רצחו אנשים בתוך השירותים. היו שם 3,000 אנשים באירוע, אז הם ידעו את זה כנראה. היה להם מידע מודיעיני".

"הם נכנסו עם רכבים משוריינים, 16 אנשים שלהם עם רכבים ממוגני ירי וחריצי ירייה. הם פשוט הורידו את כל מי שעבר על הכביש, עד שהם הגיעו לאירוע - ואז נכנסו לבצע את כל הרציחות והמשיכה עוד חולייה לקיבוץ בארי. ברחתי בדיוק ביניהם, התחבאתי במטע תפוזים מתחת לעץ שלוש שעות. שמעתי את היריות גם בקיבוץ וגם במסיבה שהורגים אנשים".

"אחרי שלוש שעות התקדמתי קצת יותר לכיוון הכביש וראיתי שיש שם כח מג"ב", הוא המשיך. "ניגשתי אליהם והם אמרו שהפרמדיק שלהם נהרג ושהם חייבים פרמדיק איתם. הם לקחו אותי, ואז התחילו יריות. הם ירדו למטה ואחת מהמג"בניקים חטפה כדור ברגל. המשכנו לאירוע עצמו, למסיבה, ראיתי את כל החברים שלי הרוגים".

החובש סיפר לרשת ב' כי כל חבריו לצוות נרצחו. "כל אחד במקום אחר ובתזמון אחר", סיפר. "אחד החליט שהוא יוצא עם אמבולנס שלו להגיש עזרה ראשונה בחוץ למרות שזה בניגוד לנהלים - ירו לו בראש. הרגו את הפצועים שטיפלנו בהם, וידאו הריגה. אני עוד לא מעכל. אני לא מאמין שהייתי צריך לקבוע מוות על חבר שלי", סיכם.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום