זוג קשישים שנחטפו על ידי חמאס סירבו להילקח לעזה

משה ודיאנה רוזן, שנפצעו מירי, נגררו על ידי 5 מחבלים אל מעבר לגבול, אך אז הצהירו שלא ימשיכו יותר. שוביהם אמרו להם בסופו של דבר לחזור אחורה. "אנחנו רגילים לסיוט הזה, אבל מהר מאוד הבנו שמדובר באירוע מסוג אחר"

ישראל לפקוביץ | חרבות ברזל 13.10.2023 | 08:49

חרבות ברזל | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

זוג קשישים ישראלים סיפרו כיצד נחטפו על ידי כנופיית מחבלים במהלך ההסתערות הרצחנית של חמאס בדרום הארץ בשבת, אך לאחר מכן סירבו להילקח כבני ערובה בעזה, שוביהם ויתרו בסופו של דבר ואמרו להם ללכת הביתה.

משה ודיאנה רוזן נפצעו שניהם בידיהם מירי כאשר מחבלים פשטו על קיבוץ ניר יצחק, בו הם חיים יחד כבר 50 שנה.

הקיבוץ, סמוך לגבול ישראל-עזה, היה אחד היישובים שהותקפו כאשר ארגון הטרור חמאס שלח למעלה מ-1,500 מחבלים מתועבים לישראל. גדר הגבול נפרצה עם מטח של 5,000 רקטות לעבר יישובים וערים ברחבי הארץ.

יותר מ-1,300 ישראלים נהרגו, רובם אזרחים, וכ-150 גברים נשים וילדים נחטפו לעזה תוך שהם עוברים התעללות.

בני הזוג רוזן, דיברו מבית החולים הדסה הר הצופים בו הם מטופלים, הם סיפרו לערוץ 12 כי הם התעוררו בשבת בבוקר מהזעקות על רקטות.

"אנחנו רגילים לסיוט הזה, אבל מהר מאוד הבנו שמדובר באירוע מסוג אחר", אמר משה. "בשלב מסוים הייתה הודעה שמחבלים נכנסו לישוב ניר יצחק".

"שמענו דפיקות חזקות על דלת הכניסה", הוא סיפר "אמרתי לדיאנה, שהם בתוך הבית הם כאן". בני הזוג סיפרו שהם יכלו לשמוע את המחבלים הורסים את ביתם, מנפצים זכוכיות, הופכים שולחנות.

"במאמץ אדיר" הצליחו בני הזוג למנוע מהפולשים לפתוח את הדלת לממ"ד "אבל הם ירו במנעול והדלת נפתחה", אמר משה. "נפצענו בידיים כשנפגענו ממטח כדורים כשניסינו למנוע מהם להיכנס".

חמישה מחבלים תפסו את בני הזוג והחלו לצעוד איתם לכיוון רצועת עזה.

"הגענו לגדר הגבול והיא פרוצה", אמר משה. "הם אמרו לנו להיות בשקט וסימנו עם יד לגרון שאם נדבר זה יהיה הסוף שלנו", אמרה דיאנה כשהיא ישבה לידו על מיטתו בבית החולים.

"הם מפלצות, אין מילה אחרת לזה", אמרה. "כמה שנאה, ועל מה? בשביל מה?" אבל כשהובאו לאזור עזה, בני הזוג סירבו להמשיך הלאה.

"העזנו להגיד למחבלים שאנחנו פשוט לא נוסעים לעזה", אמר משה. "אמרנו להם שאנחנו פצועים, מדממים וצריכים ללכת לבית חולים. כמובן, המנהיג שלהם לא קיבל את זה. אמרתי לו באנגלית 'אמבולנס, בית חולים', והוא אמר 'עזה'".

לאחר מכן, כשהעימות נמשך, המחבלים אמרו לבני הזוג בפתאומיות באנגלית "אוקיי, לך". משה ודיאנה אמרו שהם התחילו ללכת אחורה בזהירות.

"הסתובבנו והלכנו. באותם רגעים ארוכים חששנו שהם יירו בנו. לא הסתובבנו לראות מה הם עושים", אמר משה.

בני הזוג חזרו לביתם, שבעצם כבר לא היה קיים. "אין בית" אמרה דיאנה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום