נמשכת ההסלמה בצפון: טילי נ"ט מלבנון, צה"ל תוקף | בכיר בחמאס חוסל

מאז שעות הבוקר נרשמים חילופי אש בגבול הצפון. מספר טילי נ"ט נורו לעבר ישראל, צה"ל תקף בתגובה | חיל האוויר ממשיך לתקוף ברצועה: מפקדות מבצעיות, תשתיות בהן שהו פעילים ודירות מסתור של ארגון חמאס ברצועה | בכיר מאוד בארגון חוסל מהאוויר | עדכונים מכל הזירות

צביקה סגל | חרבות ברזל 17.10.2023 | 14:42

מלחמת חרבות ברזל | צילום: פלאש 90

במקביל להמשך התקיפות הנרחבות ברצועת עזה, גם ההסלמה בצפון נמשכת כל העת: מספר טילי נ"ט נורו היום לעבר שטח ישראל. כתוצאה מירי לעבר מטולה, שלושה בני אדם נפצעו. בתגובה, צה"ל תקף את מקורות הירי ומטרות חיזבאללה. במקביל, בלבנון דיווחו כי ארבעה מחבלים נהרגו במהלך ניסיון חדירה.

גם האזעקות השטח לא פוסקות: רקטות נורו לעבר ראשון לציון והיישובים סמוכים אליה. כמו כן אזעקות נשמעו שוב ושוב ביישובי עוטף עזה ואשקלון. רקטות נורו גם לעבר באר שבע ויישובים נוספים בנגב. משעות הבוקר צה"ל המשיך לתקוף עשרות מטרות ברחבי רצועת עזה. מטוסי קרב של צה"ל תקפו משעות הבוקר במרחבי השכונות זיתון, צפון רפיח, ג'בליה וחאן יונס, בין המטרות שהותקפו ישנן מפקדות מבצעיות, תשתיות צבאיות בהן שהו פעילים ודירות מסתור של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה.

בתוך כך, צה"ל חיסל אחר הצהריים את איימן נופל, מפקד החטיבה המרכזית בגדודי אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס. בארגון אישרו את חיסולו של נופל, שנחשב לאחד מחמשת הבכירים ביותר בארגון.

דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי התייחס שוב למתיחות הביטחונית בצפון. "אם חיזבאללה יעשה טעות קשה, אנו נגיב בעוצמה מאוד גבוהה", אמר דניאל הגרי. "מדינת לבנון צריכה לשאול את עצמה אם היא מוכנה להסתכן עבור מחבלי דאעש בעזה". עוד אמר הגרי: "אנחנו נערכים לשלבי המלחמה הבאים וממוקדים בעזה".

"ישראל ערוכה בכוחות עצמה גם בצפון וגם בדרום. אנחנו עושים מאמץ אדיר כדי שלכל מי שיהיה באזור הלחימה יהיה עם ציוד המתאים. אנחנו ממשיכים ברכש המהיר. חלק מהציוד שנרתם התברר כלא כשיר, ואנו לא ניתן אותו ללוחמים. נכון לעכשיו אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף. צריך להבין שההגנה אינה הרמטית. ההתנהגות של הציבור בימים האחרונים היא מופתית. תמשיכו ככה, זה לא נותן לחמאס הישגים", אמר דובר צה"ל.

מספר הנרצחים מאז החלה המלחמה עומד בשעה זו על כ-1,300. במקביל, דובר צה"ל הודיע הבוקר כי נמסרה הודעה ל-199 משפחות של חטופים. לפי משרד הבריאות, עד כה פונו לבתי החולים 4,229 פצועים. 344 נפגעים עדיין מאושפזים בבתי החולים, מתוכם 82 קשה, 194 בינוני ו-68 קל.

עדכונים שוטפים מכל הזירות:

20:52 - דובר צה"ל: בהמשך לדיווח הראשוני על הפעלת התרעה, זוהתה מטרה חשודה בדרכה למרחב האווירי של מדינת ישראל משטח לבנון. לאחר בדיקה - נשלל חשש לחדירה.

20:42 - קנצלר גרמניה אולף שולץ בציוץ בעברית: "אני אגיד את זה שוב במפורש כאן בתל אביב: אף גורם אחר לא צריך לחשוב שזה רעיון טוב להתערב בסכסוך הזה. זו תהיה טעות בלתי נסלחת. ‏הדאגה שלנו היא במיוחד לאזרחים - אנחנו רוצים להגן עליהם. דיברתי עם ‎נתניהו על הצורך להעניק במהירות סיוע הומניטרי לנפגעים".

20:41 - ראש האופוזיציה יאיר לפיד קיבל לפני זמן קצר עדכון בטחוני מהמזכיר הצבאי של רה״מ, אלוף אבי גיל.

20:38 - נשיא ארה"ב ביידן בציוץ לקראת ביקורו בישראל: "אני נוסע לישראל מחר כדי להפגין סולידריות נוכח המתקפה הברוטאלית של חמאס ולהתייעץ על הצעדים הבאים".

20:35 - דובר צה"ל על הדיווחים כי בית חולים בעזה הופצץ: "אין בידינו את כל הפרטים. נעדכן את הציבור".

20:33 - דובר צה"ל דניאל הגרי בהצהרה לתקשורת: מסרנו הודעות ל-302 חללי צהל ו-199 חטופים.

20:32 - דובר צה"ל דניאל הגרי: "ככל הנראה יורט כלי טיס בלתי מאויש בצפון לפני זמן קצר".

20:30 - דובר צה"ל על בכיר חמאס איימן נופל, שחוסל: היחידה שלו אחראית על ביצוע הטבח בניר עוז ובמסיבה ברעים.

20:18 - אזעקות בצפון ביישובים דישון ומלכיה שפונו מתושבים בימים האחרונים | דובר צה"ל: הופעלה התרעה בצפון הארץ. הפרטים בבדיקה.

20:15 - דיווחים פלסטינים על הפצצה של צה"ל על בית חולים בעזה: בין 200 ל-300 הרוגים. וההערכה היא שישנם נוספים לכודים מתחת להריסות.

20:08 - הזרוע הצבאית של חמאס טוען: "שיגרנו רקטה מסוג R160 לעבר חיפה". יצוין שלא נשמעה אזעקה היום במרחב חיפה.

20:04 - יועצי הלחימה הצמודים לנתניהו במערכה הנוכחית: ראש המוסד לשעבר יוסי כהן וראשי המל"ל לשעבר יעקב עמידרור ויעקב נגל.

20:00 - אזעקות ביישובים: תל אביב - עבר הירקון, תל אביב - מרכז העיר, ראשון לציון - מערב, תל אביב - מזרח, רמת גן - מערב, רמת גן - מזרח, יהוד-מונוסון, קריית אונו, גבעת שמואל, תעשיון חצב, משמר השבעה, גני תקווה, אור יהודה, פתח תקווה, הוד השרון, בני עטרות, גבעת כ''ח, ראש העין, בית דגן, גבעתיים, נחשונים, בני ברק, ירקונה, רינתיה, צפריה, סביון, חולון, עדנים, אזור, אלעד, מזור, נופך, חמד, מעש.

19:58 - דוברות מד"א: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות: צוותי מד"א שיצאו לסרוק, לא איתרו נפגעים כתוצאה מנפילות. החובשים והפאראמדיקים של מד"א, מעניקים טיפול רפואי לצעיר בשנות ה-20 שעצר את רכבו בצד הדרך, וכשיצא מהרכב נפל מגובה של כ- 2 מטר לתעלה, מפונה בנט"ן מד"א לבית חולים שיבא במצב קשה עם חבלת ראש.

צילום: דוברות מד"א.

19:46 - עובדי מעבר 'ארז' של רשות המעברים במשרד הביטחון חזרו היום למעבר, לראשונה מפרוץ המלחמה, כדי לאמוד את הנזק ולתעד את ההרס העצום שגרמו מחבלי ארגון הטרור חמאס למעבר - ששימש לכניסת אלפי תושבי עזה מידי יום לעבודה, למסחר ולטיפולים רפואיים.

 

קרדיט: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון.

19:38 - דוברות עיריית שדרות מעדכנת על שתי נפילות נוספות - בכביש בעיר ופגיעה ישירה בבית. נזק לכביש ולבית. אין נפגעים בגוף.

19:34 - אזעקות ביישובים: פארק תעשיות פלמחים, כפר הנגיד, בית עובד, עיינות, רחובות, אירוס, גאליה.

19:32 - אזעקות ביישובים: ראשון לציון - מערב, ראשון לציון - מזרח, משמר השבעה, נס ציונה, חולון, אזור, גנות, חמד, תל אביב - דרום העיר ויפו, תל אביב - מזרח, רמת גן - מערב, מקווה ישראל, גבעתיים, בת-ים.

19:30 - דוברות עיריית שדרות:  סך הכל 5 נפילות - פגיעה ברכב, פגיעה בבניין, פגיעה ישירה בבית (הדיירים היו בממ"ד ולא נפגעו), פגיעה בחומה ופגיעה נוספת בבית. 2 פצועים במצב קל. כוחות עירייה, משטרה, כב"ה ומד"א נמצאים בזירות.

 

הבית שנפגע בשדרות / שימוש לפי סעיף 27א 

19:28 - אזעקות ביישובים: אשדוד - אזור תעשייה צפוני ונמל, אשדוד -יא,יב,טו,יז,מרינה,סיטי, אזור תעשייה הדרומי אשקלון, אשדוד - ח,ט,י,יג,יד,טז, אזור תעשייה עד הלום, ראשון לציון - מזרח, ראשון לציון - מערב, אשדוד - א,ב,ד,ה,

19:15 - הרמטכ"ל בפיקוד הצפון: "זו מלחמה על הבית. אם חיזבאללה יעשה טעות - השמדה".

19:13 - דוברות עיריית יבנה: בהמשך לאזעקה שנשמעה בשעה 18:32 אנו מעדכנים על נפילה בשטח פתוח מעבר לכביש 4. ככל הנראה נגרם נזק לעמוד חשמל, מעבר לכך ובחסדי שמים לא התקבלו דיווחים על נפגעים.

19:13 - דוברות עיריית יבנה: בהמשך לאזעקה שנשמעה בשעה 18:32 אנו מעדכנים על נפילה בשטח פתוח מעבר לכביש 4. ככל הנראה נגרם נזק לעמוד חשמל, מעבר לכך ובחסדי שמים לא התקבלו דיווחים על נפגעים.

19:12 - נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צפוי לקיים מחר דיון מיוחד בקבינט המלחמה.

19:10 - דוברות עיריית שדרות: דיווח ראשוני על מספר נפילות בעיר. רקטה אחת פגעה ברכב שעולה באש. אין דיווח על נפגעים בגוף.

19:08 - בכיר ישראלי ל'חדשות 12': "המבצע למיטוט חמאס עשוי לקחת חודשים או שנים".

19:06 - עיריית אשדוד מעדכנת: ללא נפילות, ללא נפגעים, ללא נזקים.

19:05 - דוברות מד"א: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות: חובשים ופראמדיקים של מד"א יצאו לסרוק זירות בהן דווח על נפילות. בשלב זה לא ידוע על נפגעים. 

19:02 - אזעקות ביישובים: ראשון לציון - מזרח, ראשון לציון - מערב, רמת גן - מזרח, רמת גן - מערב, תעשיון צריפין, יהוד-מונוסון, גבעת שמואל, קריית אונו, כפר חב''ד, אור יהודה, פתח תקווה, בית דגן, מגשימים, בני ברק, אחיעזר, צפריה, חולון, בת-ים, אזור, יגל.

19:00 - אזעקות כעת ביישובים: אשדוד - ח,ט,י,יג,יד,טז, אזור תעשייה באר טוביה, אזור תעשייה תימורים, אזור תעשייה עד הלום, פארק תעשייה ראם, משואות יצחק, קריית מלאכי, מרכז שפירא, כפר ורבורג, שדה עוזיהו, נווה מבטח, עין צורים, באר טוביה, כפר עזה, נחל עוז, משגב דב, גן יבנה, תימורים, אביגדור, ניר עם, ערוגות, ביצרון, אמונים, עזריקם, שתולים, שדרות, איבים, אורות, זרחיה, ינון, שפיר, סעד

18:55 - דובר צה"ל: ראשוני: צה"ל תוקף כעת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון.

18:49 - צבע אדום באשקלון.

18:44 - מקורות איראניים לאל-ג'זירה: ממשל ביידן העביר לנציג של טהראן באו"ם מסר בנוגע למצב בישראל - ובו ארה"ב הזהירה כי "כניסה ישירה של איראן לעימות - תיענה בפעולה צבאית אמריקנית ישירה".

18:32 - אזעקות בראשון לציון והשפלה.

18:15 - בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות בשפלה: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

18:13 - אזעקות צבע אדום בעוטף.

18:07 - אזעקות בחולון, בראשון לציון ובשפלה.

18:00 - ראש הממשלה נתניהו בהצהרה משותפת עם קנצלר גרמניה: "מעשי חמאס החמורים ביותר מאז השואה".

17:52 - דובר צה"ל: כלי טיס בלתי מאויש שהתקרב למרחב האווירי של מדינת ישראל משטח לבנון מוקדם יותר היום, יורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית. לא הופעלה התרעה על פי מדיניות.

17:45 - משרד הבריאות בעזה: כ-3,000 הרוגים ויותר מ-12,500 פצועים - מתחילת המלחמה.

17:32 - צבע אדום בעוטף.

17:31 - משרד הפנים של חמאס: 14 הרוגים בתקיפת בית משפחת הניה בעזה.

17:25 - חיזבאללה: ארבעה פעילים שלנו נהרגו היום ע"י צה"ל; פגיעה ישירה בבית בשדרות, אין נפגעים.

17:04 - דובר צה"ל: בהמשך לדיווח הראשוני, זוהו שני שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל. מטרה אחת יורטה בהצלחה על ידי לוחמי ההגנה האווירית, מטרה נוספת לא יורטה על פי מדיניות ונפלה בשטח פתוח.

17:02 - צבע אדום בעוטף.

17:00 - קנצלר גרמניה נחת בישראל והתקבל על ידי שר החוץ אלי כהן.

16:57 - אזעקות בעוטף.

16:44 - דוברות מד"א: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות בגזרת קרית שמונה: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

16:40 - אזעקות בקרית שמונה; נשמעו הדי פיצוצים.

16:33 - ראש המל"ל צחי הנגבי: "נתניהו הנחה לברר את הכשלים הטקטיים. עוד יגיע הרגע שבו דברים יבדקו לעומק. הכל יבחן ויבדק. כולנו נשיב על שאלות".

16:27 - ראש המל"ל צחי הנגבי: "ביידן הנחה כוח אדיר להגיע לפה ולהתמקם מול לבנון ואיראן".

16:23 - הזרוע הצבאית של חמאס מודיעה על מותו של מפקד החטיבה המרכזית של הזרוע איימן נופל.

16:20 - ראש המל"ל צחי הנגבי: "ביידן הוא ידיד אמת של ישראל שמוכיח בעת צרה שאין ידיד ממנו".

16:10 - ראש אגף המודיעין בצה"ל: "אמ"ן תחת פיקודי כשל במתן התרעה למתקפת הטרור שביצע חמאס. לא עמדנו במשימה החשובה ביותר שלנו, וכראש אמ"ן אני נושא באחריות המלאה לכישלון".

16:07 - נפילה ברחוב בשדרות, ללא נפגעים בגוף.

פגיעה ישירה בבית בשדרות

16:05 - צבע אדום בעוטף ובנתיבות.

16:00 - צבע אדום בעוטף.

15:55 - דובר צה"ל: התקבל דיווח על ירי נ"ט לעבר היישוב זרעית בגבול לבנון לפני זמן קצר. כוחות צה"ל מגיבים בירי ארטילרי לעבר מקור הירי.

15:53 - צבע אדום בעוטף.

15:32 - הצלב האדום: ארבעה נהרגו מתקיפות צה"ל בדרום לבנון.

15:19 - שר הביטחון יואב גלנט: "לאנשי החמאס יש שתי אפשרויות: או למות בעמדות שלהם או להיכנע ללא תנאי".

14:50 - דובר צה"ל: שני שיגורי נ"ט בוצעו לפני זמן קצר סמוך לקיבוץ יפתח וירי מנשק קל בוצע לעבר מספר מוצבי צה"ל בגבול לבנון. כוחות צה"ל מגיבים בירי טנקים וארטילריה לעבר עמדות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה. אין נפגעים לכוחותינו.

14:45 - צבע אדום בעוטף.

14:42 - דיווח בחדשות 12: 4,000 עזתים שעבדו בישראל מוחזקים במתקן ביטחוני, נבדק אם סייעו לחמאס בתכנון הטבח.

14:35 - דיווחים על מספר זירות נפילה באשקלון בעקבות מטח רקטות שיורה לעבר העיר בדקות האחרונות. צוותים מטעם העירייה בדרכם למקום.

14:21 - דוברות מד"א: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות בגזרת אשקלון: חובשים ופראמדיקים של מד"א יצאו לסרוק זירות בהן דווח על נפילות. בשלב זה לא ידוע על נפגעים.

14:20 - אנשיו של ביידן סיירו באחד מזירות הטבח בעוטף עזה. ייתכן והנשיא יבקר מחר באזור במסגרת ביקורו בישראל.

13:47 - ראש המל"ל צחי הנגבי יקיים אחר הצהריים מסיבת עיתונאים.

13:38 - מטח לאזור השפלה; אזעקות בראשון לציון.

13:35 - בעקבות אירוע בטחוני ברכס רמים, נסגרו כל הצירים באזור לתנועה. המועצה האזורית הגליל העליון מבקשת מתושביה להישאר בסמוך למרחבים המוגנים.

13:32 - דובר צה"ל: לפני זמן קצר בוצע ירי נ״ט לעבר מוצב צה"ל סמוך למרגליות בגבול לבנון, בנוסף בוצע ירי מנשק קל לעבר מספר נקודות על גדר הגבול. צה"ל מגיב כעת בירי ארטילרי לעבר מקורות הירי.

13:25 - דיווחים בצפון על ירי נ"ט נוסף בגבול.

13:10 - צבע אדום בעוטף עזה.

12:55 - הנשיא מקרון יגיע לישראל בימים הקרובים.

12:50 - ביקור נשיא ארה"ב בישראל: ביידן צפוי לנחות מחר בישראל בשעה 10:00 ולעזוב ב-15:00.

12:45 - דוברות בילינסון: בעקבות תלונות של צוות ביח על אחות במחלקה שפרסמה פוסטים ברשת חברתית שתומך בטרור, האחות זומנה לשימוע והושעתה מיידית מעבודתה. הנהלת בית החולים הגישה תלונה במשטרה. הנהלת ביח בילינסון מוקיעה התנהגות זו ותגלה אפס סובלנות לאירועים מסוג זה. בבי"ח בילינסון אושפזו מתחילת המלחמה 120 פצועים.

12:40 - לו״ז יו״ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, להיום (ג׳): 19:10 - יפגש עם קנצלר גרמניה, אולף שולץ, במהלך ביקורו בישראל בעקבות מלחמת ״חרבות ברזל״. לשר גנץ יצטרפו השר גדי איזנקוט וח״כ אלון שוסטר.

12:30 - שר החוץ הלבנוני עבדאללה בו-חביב, במהלך מסיבת עיתונאים עם מקבילו הטורקי: "התקיפות הישראליות בדרום לבנון מוסיפות 'שמן למדורה' ומאיימות להצית את החזית".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום