היועצת של בנט: אלו התרחישים להמשך המלחמה

הפרשנית לענייני ערבים שמרית מאיר, ששימשה יועצת מדינית לראש הממשלה נפתלי בנט, מציגה שלושה תסריטים להתקדמות המלחמה נגד חמאס | בלימה אמריקאית; פתיחת חזית בצפון והתערבות אמריקאית; תקיפה של אינטרסים אמריקאים במזה"ת

מאיר גלבוע | חרבות ברזל 17.10.2023 | 15:20

מבצע חרבות ברזל - היום הראשון | צילום: צלמי פלאש90

שמרית מאיר, פרשנית לענייני ערבים ולשעבר היועצת המדינית של נפתלי בנט, פרסמה היום (שלישי) בחשבון הטוויטר שלה שלושה תסריטים אפשריים להמשך המלחמה נגד חמאס ברצועת עזה.

1. התסריט הראשון של מאיר טוען כי ארה"ב וממשל ביידן יבלמו את המתקפה הישראלית. "ביקור ביידן יסמן את דמדומי המבצע, לא את תחילתו. לא תהיה כניסה מאסיבית לעזה ולא מיטוט חמאס, אלא משהו בסגנון ‘חמאס ספג מכה קשה’. אולי תהיה עסקת שבויים גדולה. נאחל בהצלחה לנתניהו מול התסכול בציבור".

2. התסריט השני, גם הוא קשור לאמריקנים. "ישראל בכל זאת נכנסת קרקעית לעזה, חיזבאללה/הציר מממשים את האיומים והאמריקנים צריכים לפרוע את השטר. לגבי העליונות הצבאית שלהם אין חולק: מיליארד וחצי קומות מעל האויב, השאלה נוגעת לכוונות, לנכונות ולרמת המעורבות.

"האמריקנים יחתרו לסיום מהיר ואי הסתבכות, שכן זה יהפוך לעניין שנוי במחלוקת בארה"ב מהר מאוד. מול קואליציה ישראלית-אמריקנית, חיזבאללה יהפוך להיות כמו חמאס עכשיו, ירצה עזרה מהאח הגדול, איראן.

"כידוע, גם חיזבאללה חי ומתחמש בתוך אוכלוסייה אזרחית והרגישות האמריקנית בהקשר הזה כבר צריכה להיות לנו ברורה. לאמריקנים אין שום דבר נגד אזרחי לבנון, להיפך. מעוניינים ברווחתם (ראה הסכם הגבול הימי).

"מיותר לציין שזה תסריט לא מוכר, שונה לחלוטין מסבבים קודמים ולכן קשה לדמיין אותו".

3. תסריט נוסף הוא שתפתח חזית מסוריה נגד כוחות אמריקניים. "אפשרות נוספת היא פתיחת חזית מסוריה או הפעלה של מיליציות שיעיות נגד אינטרסים אמריקנים במרחב – עיראק, מפרץ וכו’. המטרה לייצר תג מחיר לאמריקנים על התמיכה בישראל, שיניע דיון פנימי בארה"ב. לא יודעת אם זה יספק את מנהיגי החמאס, שכבר עכשיו לוחצים לסיוע של ממש במערכה, לא פעולות הזדהות".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום