מספר המובטלים בחודש שעבר כולל חל"ת עמד על כ-430 אלף

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת כי שיעור המובטלים כולל המועסקים שנעדרו זמנית מעבודתם כל השבוע מסיבות כלכליות במהלך החודש שעבר מגיע ל-9.6%

ראובן כספי | כלכלי 20.11.2023 | 15:52

אילוסטרציה | צילום: שירות התעסוקה

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת היום (שני) את נתוני האבטלה בישראל מהם עולה כי שיעור האבטלה בישראל עמד במהלך חודש אוקטובר על שיעור של 3.4%, כמו בחודש הקודם, נתון המספר על כ-150 אלף מובטלים.

עם זאת, יצוין כי במהלך החודש עצמו הוצאו עובדים רבים שמספרם מגיע למאות אלפים לחל"ת כך שנתון זה איננו רלוונטי. אם בכל זאת נרצה להוסיף למספר זה את המחו"לתים הרי שנגיע לרמה של כ-430 אלף מובטלים שמהווים שיעור אבטלה מורחב של 9.6%.

לפני מספר שבועות פורסם - עוד לפני ההשפעות של המלחמה על מצב בתעסוקה במשק - כי שיעור האבטלה מוסיף לרדת והגיע בחודש ספטמבר גם לרמה של 3.4. עם זאת, ההנחה הרווחת היא שמכאן הנתון יתחיל לטפס. זאת בשל הטלטלה במשק והפגיעה בעסקים בשל מלחמת חרבות ברזל.

מנתונים שפרסם הביטוח הלאומי ביום חמישי עולה כי מספרם של מבקשי דמי אבטלה והחל"ת רק גדל. ומתחילת חודש אוקטובר ביקשו עד כה 121,841 אלף אזרחים דמי אבטלה. מתוך אותם אזרחים 90,844 הוצאו לחל"ת בכפייה. 

לאחרונה עוד ועוד רשתות שיווק הודיעו על שליחת עובדיהן לחל"ת. ענקית האופנה קסטרו הודיעה כי היא מוציאה בין 20% ל-40% מעובדיה לתקופת חל"ת בת 30 יום שיכולה להימשך בהתאם לצורך ולהתמשכות הלחימה. גולף הודיעה שהיא מוציאה 1,100 עובדים לחל"ת וכן רשת השיווק 'המשביר' ששלחה גם היא 950 עובדים לחופשה ללא תשלום. 

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום