גורם מדיני מסביר: כך נקבע מותם של ששת החטופים

אחרי ההודעות על מותם של שישה חטופים, צה"ל הבהיר כי המוות של החטופים נקבע בעקבות "מידע מבוסס". גורם מדיני הסביר: "יש שילוב של עדויות כמו של מיה רגב, שאמרה שגיא אילוז היה לידה בבית החולים, או מבוגרים מניר עוז שדיברו על זלמנוביץ' שמת לידם"

שלו שינברג | חרבות ברזל 2.12.2023 | 19:04

צה"ל בעזה - חרבות ברזל | צילום: דובר צה"ל

אתמול קיבלו שש משפחות חטופים, אריה זלמנוביץ', מיה גורן, רונן אנגל, אליהו (צ'רצ'יל) מרגלית, עופרה קידר וגיא אילוז, את הבשורה הנוראה על מות יקיריהם בשבי החמאס.

דובר צה"ל, תת-אלוף דני הגרי, הסביר אתמול כי מאחורי ההחלטה עמדו "ממצאים שנאספו ומידע מבוסס", וכעת גורם מדיני מספר ל"ווינט" את מה שהוביל להחלטה לדווח על כך למשפחות ולציבור.

"כדי שצה"ל יודיע על מוות באופן חלוט, המידע צריך להיות חותך. ידענו למשל לקבוע שנועה מרציאנו לא נהרגה מתקיפות חיל האוויר אלא נרצחה. יש שילוב של עדויות כמו של מיה רגב, שאמרה שגיא אילוז היה לידה בבית החולים, או מבוגרים מניר עוז שדיברו על זלמנוביץ' שמת לידם", אמר הגורם.

הגורם הוסיף: "מעטים המקרים שחטופים ראו איך מישהו מת לידם. המקרים היותר רבים היו של חטופים שסיפרו על כאלה שהיו במצב קשה, פונו לטיפול ולא חזרו. כשזה מצטלב עם מידע שיש לנו על חטוף בן אותו גיל שמת, זה מאמת את המידע".

הגורם הבהיר כי הידע מתבסס על "אוסף של מידע ולאו דווקא על עדות אחת. המידע שהביאו הישראלים ששבו היה חשוב, וכלל דיווח על מקומות החזקתם של החטופים והנעדרים, אופי ההתנהגות כלפי וההתנהלות של חמאס בזמן המלחמה. הם תרמו תרומה משמעותית".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום