המכתב שנשלח לקבינט פורסם: "כל יום נוסף בשבי עבור החטופים הוא סכנת חיים ממשית"

במכתב שנשלח לחברי קבינט המלחמה בטרם החלה הפגישה עם נציגי משפחות החטופים מובאת הדרישה מהם לשחרר את יקיריהם מהשבי בעזה

ראובן כספי | חרבות ברזל 6.12.2023 | 15:01

מתפללים בכותל לשחרור החטופים | צילום: דני אזולאי

אמש (שלישי) בטרם החלה הפגישה הטעונה בין נציגי משפחות החטופים, ראש הממשלה נתניהו וחברי קבינט המלחמה, הנציגים שיגרו מכתב פומבי בו הם כתבו כי "יש חטופים שמצבם הידרדר ונמצאים כעת בסכנת חיים מיידית. אנו דורשים מכם לפעול בדחיפות, ביוזמה וביצירתיות להשגת עסקה לשחרורם המיידי". הבוקר הם החליטו לפרסם את המכתב לציבור הרחב. 

במכתב, מובאת חוות דעתו של ראש ציר רפואה במטה משפחות החטופים, פרופ' חגי לוין, בה הוא מסתמך על העדויות של משוחררי השבי. עוד נכתב כי "מבין החטופים, לפחות שליש סובלים ממחלות רקע המצריכות טיפול רפואי קבוע. היעדר טיפול הולם במחלות אלו כרוך במקרים רבים בסכנת חיים מיידית, ובמקרים אחרים בסיכון לסיבוכים בלתי הפיכים כדוגמת שבץ או התקף לב".

עוד צוין במכתב כי "חטופים רבים סובלים מפציעות שנגרמו בעת החטיפה או לאחריה, כולל פצעי ירי, קטיעות גפיים, חדירת רסיסים ועוד. פציעות לא מטופלות כרוכות בסיכון חיים, סיכון לסיבוכים ונכות קבועה, כאב חריף וכרוני וסבל לא אנושי. חלקם עברו זוועות לא אנושיות. רבים מהם לא קיבלו טיפול רפואי הולם למצבם.

קיבלנו מודיעין מוצק כי יש חטופים שמצבם הידרדר ונמצאים כעת בסכנת חיים מיידית עקב פציעות או מחלות לא מטופלות. היעדר הטיפול מסכן את חייהם, וכפי הנראה חלק מהחטופים שילמו כבר על כך בחייהם.

עוד נכתב כי "חלק מהחטופים עברו עינויים והתעללות פיזית או נפשית. הבידוד מהעולם החיצון מסכן את בריאותם הגופנית והנפשית. על סמך החטופים ששוחררו אנו למדים שחלקם הוזנחו בצורה פושעת, תוך פגיעה בצלם אנוש ובכבוד האדם. ראש הממשלה הבטיח כי במסגרת העסקה תתאפשר גישה לצלב האדום לצורך ביקור החטופים. ביקור כזה חיוני עבורם כאוויר לנשימה. לצורך הבטחת מענה רפואי, קבלת סימן חיים מהם והמחשה עבורם כי העולם וממשלת ישראל לא מפקירים אותם. הבטחה זאת לא מומשה עד היום, למיטב ידיעתנו".

לסיכום, כתבו בני המשפחות החטופים כי "על בסיס נתונים אלו, כל יום נוסף בשבי עבור החטופים הוא סכנת חיים ממשית. זוהי אחריותכם להשיב את כולם הביתה בריאים ושלמים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום