דו"צ: "התפקיד שלנו לאתר את סינוואר ולהרוג אותו; החות'ים בעיה עולמית" | כמות הדלק לעזה תגדל

לחימה עזה מתנהלת בשעות האחרונות בחאן יונס, דיווחים על היתקלויות גם בשג'אעיה שבצפון הרצועה | שיגורים רבים מלבנון, צה"ל תוקף יעדי חיזבאללה. הארגון הודיע כי עד כה נהרגו כ-90 מפעיליו | חיל האוויר יירט טיל קרקע-קרקע שנורה לעבר אילת, ככל הנראה מתימן | כל העדכונים

צביקה סגל | חרבות ברזל 6.12.2023 | 17:46

כוחות צה"ל בעזה | צילום: דובר צה"ל

כוחות צה"ל מנהלים בשעות האחרונות קרבות עזים מול מחבלי חמאס בשג'אעיה שבצפון הרצועה ובחאן יונס שבדרומה. בינתיים, השיגורים לשטח הארץ נמשכים: מטח כבד נורה לאזור באר שבע, אדם נפצע באורח קל מפגיעה ישירה של רקטה במפעל בעוטף עזה.

מוקדם יותר מערכת "חץ" יירטה טיל קרקע-קרקע שנורה לעבר אילת, ככל הנראה מתימן. ברויטרס דווח כי צבא ארצות הברית הפיל הבוקר מל"ט של החות'ים שהגיע מאזור תימן לכיוון ישראל.

עדכונים שוטפים:

23:34 - ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט המדיני-ביטחוני) אישרה את המלצת קבינט המלחמה לאפשר תוספת מינימלית של דלק הדרושה למניעת קריסה הומניטרית ופריצת מגפות בדרום רצועת עזה. ההיקף המינימלי ייקבע מעת לעת ע"י קבינט המלחמה בהתאם למצב התחלואה והמצב ההומניטרי ברצועה. השרים סמוטריץ ובן גביר הצביעו נגד.

20:24 - דובר צה"ל: "סינוואר לא נמצא מעל האדמה. התפקיד שלנו זה לאתר אותו יחד בכירי חמאס ולהרוג אותם".

20:22 - דובר צה"ל: "פעילות הטרור של החות׳ים בשליחות איראנית היא בעיה עולמית. מוקמים כעת כוחות משימה של פיקוד המרכז האמריקני בים האדום ובמרחבים נוספים כדי לטפל בבעיה".

20:21 - דובר צה"ל דניאל הגרי בהצהרה היומית: "ב-48 שעות האחרונות פרצנו את קווי ההגנה, המחבלים יוצאים כעת מהמנהרות ונלחמים עם כוחותינו פנים אל פנים. ידינו על העליונה".

19:00 - הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי הגיע היום לפגוש את המתגייסים החדשים לחטיבות נח"ל וכפיר בלשכת הגיוס בתל השומר. "אתם לובשים מדים ביום שבו המשמעות של להגן על המדינה ולהגן על הבית היא הרבה יותר גדולה", אמר.

 

18:50 - נתניהו: "כוחותינו מכתרים את ביתו של סינוואר, זאת רק שאלה של זמן עד שנשיג אותו".

 

18:23 - מפקד פיקוד הדרום בהערכת מצב בדרום רצועת עזה: "הלחימה בחאן יונס היא מאמץ מרכזי. דוחפים קדימה אל מול היעדים בחזית".

 

18:01 - השר בן גביר יציג בקבינט את עמדתו נגד העברת הדלק לרצועה: "אסור להעביר דלק לחמאס. כל ליטק דלק מרחיק אותנו מהכרעת החמאס".

18:00 - הותר לפרסום: רס"ם (במיל') עדי שני, בן 39, מצור יצחק, לוחם פלס"ר באגד לוגיסטי 6036, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

18:00 - השר בן גביר יציג בקבינט את עמדתו נגד העברת הדלק לרצועה: "אסור להעביר דלק לחמאס. כל ליטק דלק מרחיק אותנו מהכרעת החמאס".

17:40 - צבע אדום בעוטף.

17:10 - 'רויטרס': חיל הים האמריקני הפיל הבוקר מזל"ט שהגיע מאזור תימן ושוגר על ידי החות'ים.

17:00 - דובר צה"ל: בהמשך להתרעות שהופעלו בצפון הארץ, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל, כוחות צה״ל תוקפים את מקורות הירי.

 

יירוט בצפון  / צילום: לפי סעיף 27א

16:55 - בעקבות הלחץ האמריקני: ישיבת הקבינט המדיני - ביטחוני הוקדמה להערב.

16:35 - חיסלו מחבלים בקרבות פנים אל פנים: תיעוד מהלחימה בג'באליה

 

16:30 - רקטה נפלה באזור העיר באר שבע. נזק נגרם למספר כלי רכב. בחסדי השם אין נפגעים.

16:06 - אזעקות נוספות בצפון.

16:01 - במקביל: אזעקות באזור באר שבע ובצפון.

16:00 - החלה ההצבעה על תקציב המדינה בקריאה ראשונה. השר ברקת אינו נוכח במליאה.

14:30 - צבע אדום בעוטף.

13:35 - צה"ל תוקף בשעות האחרונות באמצעות טנקים וירי ארטילרי בלבנון. הותקפה מפקדה מבצעית ותשתית טרור של חיזבאללה.

 

13:24 - דובר צה"ל: בהמשך להתרעות במרחב העיר אילת, זוהה טיל קרקע - קרקע ששוגר לשטח מדינת ישראל ויורט בהצלחה במרחב ים סוף על ידי לוחמי ההגנה האווירית, באמצעות מערכת ההגנה לטווח רחוק "חץ". המטרה לא חצתה לשטח ישראל, ולא היוותה איום על אזרחים ההתרעה הופעלה על פי מדיניות.

13:19 - דוברות כב"ה: צוותי כבאות והצלה פועלים מפעל במועצה האזורית אשכול בעקבות פגיעה ישירה בגג המבנה. לוחמי האש פועלים לכיבוי שרפה שהתפתחה במקום ובמקביל מבצעים סריקות בשטח לשלילת לכודים.

13:12 - אזעקה באילת.

13:00 - אזעקות ביישובים: אזור תעשייה הדרומי אשקלון, אזור תעשייה צפוני אשקלון, אשקלון - דרום, אשקלון - צפון, נתיב העשרה, יד מרדכי, מבקיעים, כרמיה, זיקים.

12:52 - פצוע קל מפגיעה ישירה במפעל בעוטף עזה. מדוברות מד"א נמסר כי בהמשך לאזעקות האחרונות בעוטף עזה: חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים במקום טיפול רפואי לגבר כבן 60 במצב קל בהכרה מלאה עם פציעה מרסיס.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום