צפו: סגר את הסופר בשבת ובא להתברך מעמוד ההוראה

מעמד מרגש בבית עמוד ההוראה הגר"י זילברשטיין. יהודי בעל סופר-מרקט גדול בעיר 'רמת גן', הודיע כי יסגור מעתה את חנותו בשבת. במעמד הוכרז על פתיחת פורום בהנהלת מפלגת 'רמת גן באמונה' שיסייע לבעלי עסקים שומרי שבת. ומדוע סירב עמוד ההוראה לקבל מהיהודי תרומה לכולל?. צפו

משה ויסברג | חרדים 25.12.2023 | 10:31

הגר"י זילברשטיין במעמד | צילום: באדיבות המצלם

מלחמת 'חרבות ברזל' הביאה בכנפיה חיזוק רב וגל עצום של חזרה בתשובה והתקרבות להשם יתברך, אחד הדברים הבולטים ביותר הוא ענין שמירת שבת קודש, אשר מתחילת המלחמה ראו הכל בחוש את השמירה העליונה שהייתה על הקיבוצים שומרי השבת בעוטף עזה, ואת הניסים שהתחוללו עם שומרי השבת בדרום.

מיזמים רבים הוקמו בחודשים האחרונים לחיזוק קדושת השבת, יהודים רבים מהמגזרים הכלליים הביעו רצון לטעום את טעמה של שבת המלכה, ורבים מהם החלו בפועל בשמירת שבת בפעם הראשונה לחייהם. גם במגזר החרדי עצמו, ניכרת התחזקות גדולה בענין שמירת השבת, כאשר רבבות החלו ללמוד מדי יום שני הלכות שבת, כקריאתו של הגר"י זילברשטיין מיד בתחילת המלחמה.

מאורע מרגש, התרחש בסוף השבוע שעבר, כאשר יהודי מסורתי, בעל סופר-מרקט גדול בעיר 'רמת גן', אשר הושפע והתחזק והחליט לעשות צעד גדול מצידו, ולסגור את העסק בשבת, ולאחר שקיבל פניה נרגשת מעמוד ההוראה, ומחתנו המקובל הגה"צ רבי דוב קוק אשר פנו במכתב אישי לבעלי החנויות וביקשו לסגור את העסק בשבת.

 

הרב זילברשטיין, קיבל את בעל הסופר בחביבות נדירה, בעודו מברכו במאור פנים מיוחד, כי שכרו בשמים הוא עצום, והוא מזכה את הרבים באופן מיוחד.

במרכז המעמד, הוכרז על ידי גבריאל לביא, מרשימת 'הציונות הדתית – רמת גן באמונה' העומדת בנשיאותו הרב זילברשטיין, על הקמת פורום שידאג לבעלי עסקים שומרי שבת, ואשר ילחם על שמירת פרנסתם, ויעשה הכל למען שמירת השבת בעיר. כאשר בדבריו הוא מציין שישנם עוד בעלי עסקים נוספים שמתגייסים ונשמעים לקריאת הרב, ובעל הסופר הנ"ל הוא ה'נחשון בן עמינדב' בענין.

לאחר מכן שורר עמוד ההוראה בערגה עם המשתתפים את השיר 'כי אשמרה שבת, קל ישמרני' שחיברו האבן עזרא, השיר שהפך לאחד משירי המלחמה, המסמל את השמירה המיוחדת שיש למקפיד על שמירת השבת.

אנקודטה מעניינת נרשמה בסיומו של המעמד, כאשר בעל הסופר הודיע כי ברצונו לתרום סכום נאה עבור האברכים השוקדים על תלמודם בכולל 'בית דוד' בנשיאות עמוד ההוראה, אך הופתע לשמוע ממרן הרב זילברשטיין כי אינו חפץ בתרומה משום שכעת עומדים על הפרק דברים חשובים ונחוצים יותר, בעודו מציין כי אם ברצונו לתרום הרי שיתרום את הכסף לאלה שנלחמים למען השבת, ולכל דבר שיסייע להרבות את קדושת השבת בארץ הקודש.

מהפעילים בשטח, במפלגת 'הציונות הדתית – רמת גן באמונה' (אותיות טבג), אנו שומעים כי בימים אלה נרשמת פעילות רבה של חיזוק וגיבוש הכוחות במערכה על קדושת השבת בעיר, כאשר ימי המלחמה מוסיפים עוז ותעצומות להבנה הבסיסית אצל כל יהודי, כי לא ניתן לשתף פעולה עם חילולי שבת בפרהסיא בשום צורה שהיא, ולהביא בכך ח"ו חרון אף משמים. בנוסף לזאת, רבני קהילות רבים ברמת גן, הצטרפו בשבועות האחרונים לקריאה לסייע למפלגה החדשה בנשיאות מרן הרב זילברשטיין, ולעשות הכל להרים את ענייני הדת בעיר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום