אחרי חמישה חודשים: האדמו"ר קיבל את עול ההנהגה והוסיף שם

אחרי חמישה חודשים של הפצרות מאז פטירת האדמו"ר הישיש מרחמסטריווקא ארה"ב זצ"ל, קיבל על עצמו נכדו הגדול את עול האדמו"רות ויכהן כאדמו"ר במונסי. משה ויסברג עם מה שהתרחש מאחורי הקלעים: הרבי שסירב לבקשה, עד להפצרות של דודיו האדמו"רים. האזינו להקלטה של הרבי במוצאי שבת

משה ויסברג | חרדים 7.1.2024 | 18:24

הרבי מרחמסטריווקא מונסי ספרינג וואלי | צילום: די וואך

בחודש אלול האחרון הסתלק לבית עולמו האדמו"ר הישיש מרחמסטריווקא זצ"ל מארה"ב, שהשאיר אחריו אלפי חסידים יתומים ברחבי ארה"ב. כבר במסע הלוויה שהתקיים ברחובות בורו פארק ומונסי הכתיר הבן דוד האדמו"ר מרחמסטריווקא מהארץ את כל בניו של דודו כממשיכי דרכו לשמש באדמו"רות במקום אביהם. בין האדמו"רים, מונה גם הנכד הגדול של הרבי זצ"ל הרה"צ רבי יעקב יוסף טברסקי לשמש כאדמו"ר.

אלא שהמינוי היה מוקפא עד השבת האחרונה, גם אחרי שדודיו האדמו"רים הפצירו לקבל עליו את האדמו"רות השיב בשלילה שלא מוכן להיות אדמו"ר. ל'בחדרי חרדים' נודע כי בחודשים האחרונים השתתף בתפילות במחיצת חמיו הרה"צ רבי אברהם דוב טברסקי (אחיו של האדמו"ר זצ"ל) בבית המדרש של החסידות במונסי, כאשר התנגד לקבל עליו שום משרה של כבוד כאדמו"ר, אך אם כל זאת, רבים מהחסידים היו מגיעים לשהות במחיצתו, בחגים בחודש תשרי הסתופפו רבים במחיצתו ועל אף שלא נהג כאדמו"ר החסידים ראו בו אדמו"ר לכל דבר.

כך למשל בחנוכה סירב בתוקף להדליק את נרות החנוכה בהיכל בית המדרש כמנהג האדמו"רים, מה שהביא לאסיפה בין הדודים האדמו"רים שהפצירו בו שוב לקבל את המשרה.

האדמו"ר מרחמסטריווקא ספרינג וואלי בשיחה לחסידיו. צילום: די וואך

בשבת האחרונה נרשמה כאמור היסטוריה כאשר הגאון החסיד רבי יצחק אהרן מאריס ר"מ בישיבת שער אפרים ומחשובי החסידים, עלה לבימה לפני קריאת התורה, והכריז לציבור המתפללים שמורינו הרב יעקב יוסף קיבל את בקשתנו לשמש כאדמו"ר ומהיום והלאה ישמש כאדמו"ר פה בבית מדרשנו במונסי. ר' יצחק אהרן התייחס לפרשת השבוע ואמר: כי רואים כאשר הקב"ה ביקש ממשה רבינו לשמש כמנהיגן של ישראל, גם כן לקח זמן עד שהסכים, ולכן לאחר שאנחנו ביקשנו הרבי גם כן לא רצה לקבל את המשרה בהיותו עניו כמשה, אבל כעת נענה לבקשתנו ויקח על עצמו את הנהגת הקהילה.

עוד הוסיף: כי הרבי ביקש כי מפני השלום, אינו רוצה שיקראו לו בשם האדמו"ר מ'רחמסטריווקא מונסי' אלא האדמו"ר מ'רחמסטריווקא ספרינג וואלי'. לאחר התפילה התקיים קידוש בבית המדרש כשכל החסידים עברו לאחל ברכת מזל טוב לאדמו"ר.

 

במוצאי שבת במלווה מלכה סיפר האדמו"ר בקיצור נמרץ מדוע לא רצה לקבל את המשרה עד כה, ומדוע החליט עכשיו כן לקבל, ומדוע החליט לשנות את שם הקהילה, בין הדברים אמר כי מאז פטירת סבו הרבי זצ"ל ביקשו ממנו כל הדודים האדמו"רים לקבל את המשרה, אבל הוא לא רצה בגלל שדודו שהיה גר בסקווירא עד לפטירת הרבי זצ"ל, קיבל על עצמו את האדמו"רות במונסי ולשם כך העתיק מושבו למונסי, ובגלל שרצונו לא לפגוע בכבודו, לא רצה לקחת את המשרה בכדי שלא יהיו שני אדמו"רים במונסי שיכול להגיע למחלוקת ח"ו.

בנוסף אמר שחמיו רבי אברהם דב אחיו של האדמו"ר זצ"ל כבר משרת כבר זה עשרות שנים כרב הקהילה פה במונסי ומי אני שאקח את מקומו כאדמו"ר, אבל אחרי שהפצירו בי לעשות כן, בין כל דודיי ובין חמי שאמר לי שזהו כבודו ובקשתו, החלטתי לקבל את המשרה, אך מפני השלום אכן אני מבקש שיקראו לי 'רחמסטריווקא ספרינג וואלי' ולא מונסי בכדי לשמור על כבוד דודי האדמו"ר.

דודו האדמו"ר מרחמסטריווקא ארה"ב ביציאה מביתו של אחיינו. צילום: די וואך

עם היוודע השמועה במוצאי שבת בין מאות חסידי רחמסטריווקא בפרט ובעולם החסידות בכלל, שמחה גדולה על המינוי, לאחר שהאדמו"ר נודע בעבודת הקודש ובקירוב לבבות ישראל לאביהם שבשמיים, האדמו"ר ידוע כתלמיד חכם מובהק. הוא התייתם מאביו הרה"צ רבי מרדכי טברסקי זצ"ל בגיל 15 נישא במונסי ואחר החתונה שב שוב לגור בישראל בכדי לעזור לאמו האלמנה לגדל את ילדיה עד לשנת תשע"ג אז עבר לגור ליד חמיו במונסי.

בשנותיו בירושלים למד בכולל של הגאב"ד הגרי"ט וייס זצ"ל בעל ה'שערי טוביה' וזכה לקרבה מיוחדת אצלו, הרבי מחזיק את עצמו כתלמיד מובהק של הרב וייס, ותקופה אף היה כותב את דברי התורה שלו, בשנת תשע"ג כאמור עבר למונסי שם השפיע על בני הקהילה. 

לבקשת חמיו ובני הקהילה החליטו כי רק התואר של האדמו"ר ישונה לבקשתו 'רחמסטריווקא ספרינג וואלי', אבל המוסדות שתחת רשותו ישארו בשם רחמסטריווקא מונסי.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום