גזירות תקציב 2024: ביטול ההנחה לחרדים, סיגריות, רכבים חשמליים ועוד

פרק המיסים המסתמן יכלול גם את ביטול נק׳ הזיכוי ממס הכנסה להורים עובדים לילדים בגיל 0-3, ‏העלאת המע״מ ב-1% ועוד | אמש דווח כי ראש הממשלה התנגד לחלק מהצעות האוצר

ראובן כספי | כלכלי 10.1.2024 | 11:07

במקום להילחם בתאונות, נתפסת לקטנות | צילום: Zack Wajsgras/Flash90

במסגרת העבודה המקצועית לקראת תקציב 2024 משרדי הממשלה קיבלו עדכון מאגף תקציבים שהקיצוץ הרוחבי המוצע במשרדים עומד על 3%. כאשר סכום זה כולל בתוכו את ה1% שאושר אתמול (שלישי). לפי המתווה שיובא לממשלה מחר סך הקיצוץ במשרדי הממשלה - 5.5 מיליארד שקלים. הקיצוץ המוצע בכספים הקואליציוניים - 2.5 מיליארד, כאשר עוד לא הוחלטו הסעיפים בהם ייערך הקיצוץ. כפי המסתמן פרויקטי תשתיות גדולים יידחו, מספר השליחים של משרד החוץ בחו"ל יופחתו, ויצומצמו כפילויות במשרדים. כמו כן יוטלו מיסים על פליטת מזהמים, דלק, רכבים חשמליים וסיגריות. 

בנוסף, האוצר מבקש לבטל את רפורמת ההנחות בתחב"צ באזורים סוציו-אקונמים נמוכים, ובכללם רוב היישובים החרדים. במשרד התחבורה מתקיימים בימים אלו דיונים בנושא עם האוצר. עוד מסתמן כי פרק המיסים יכלול את ביטול נק׳ הזיכוי ממס הכנסה להורים עובדים לילדים בגיל 0-3, ‏העלאת המע״מ ב-1% החל מ-2025, ‏הארכת מס הרכישה המוגדל ברמה של 8% וביטול הטבות במס שבח וכן‏ מס רווחי יתר על הבנקים וחברות - 1 מיליארד ש״ח.

בנוסף, דווח כי משרד האוצר מקדם הטלת מס נסיעה על רכבים חשמליים בגובה 15 אג' עבור כל 1 ק"מ נסועה, כאשר מרחק הנסיעה ייבדק במכוני הרישוי אחת לשנה. כל זאת, במסגרת חוק ההסדרים אותו מתכוון משרד האוצר לאשר יחד עם התקציב המתוקן לשנת 2024 שיגיע לאישור הממשלה מחר. אם יאושר, המס יוטל החל מ 2026.

אמש התקיימה פגישה מקצועית של ראש הממשלה נתניהו ונציגי האוצר, באשר לתקציב לשנת 2024. בסיומה דווח כי נתניהו לא אישר את שני הצעדים המרכזיים שהציג האוצר, בין היתר העלאת המע״מ ב-1% וביטול נקודות הזיכוי ממס להורים עובדים וביקש לבחון בעצמו את הנתונים לפני קבלת החלטה סופית. בדיון עצמו הבהיר סמוטריץ׳ כי המס על הבנקים יגדל ל-1.4 מיליארד ש״ח בשנה, ומסר כי השיג הסכמות עם בכירי משרדו על הקיצוץ בכספים הקואליציוניים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום