מוטי קסטל: השר קרעי: זה רגע המבחן של כולנו. דרושים איזונים ובלמים לגולם שקם על יוצרו. הממשלה חייבת לקבל החלטה עוד היום: אנחנו לא מקבלים את ההתערבות הבוטה של בג״צ בלב־ליבה של סמכות הממשלה. הסמכות להדיח יועצת משפטית היא סמכות הממשלה בלבד על פי חוק. על הממשלה להדיח סופית ובפועל את היועמ״שית, לחסום את כניסתה למשרדי הממשלה ולמנות לאלתר ממלא מקום. עכשיו. רק אם נגיד לא(!) לפסקי דין מנוגדים לחוק של בג״צ, נוכל להציל את הדמוקרטיה הישראלית.
עבודות בשבת בכביש 1 | רכבת ישראל: "פיקוח נפש והצלת חיי אדם"
משטרת ישראל הודיעה כי מקטע מכביש 1 ייחסם החל מהערב ועד לשבת בערב בעקבות עבודות תשתית ברכבת שצפויות במהלך השבת. אנשי הרכבת צפויים לחבר את שני חלקי הגשר וכן לפרק את מכונת הדחיקה שנמצאת במקום
חילול שבת: משטרת ישראל הודיעה הבוקר (שישי) כי בעקבות עבודות תשתית לחיבור גשר הרכבת הכבדה במחלף ענבה, כביש 1 ייחסם באזור משני הכיוונים.
מהמשטרה נמסר כי החסימה תחל הערב (שישי) בשעה 17:30 ועד ליום למחרת בשעה 17:00.
כאמור, סגירת המקטע מתרחשת בעקבות עבודות של רכבת ישראל על גשר במסילת 431. אנשי הרכבת צפויים לחבר את שני חלקי הגשר וכן לפרק את מכונת הדחיקה שנמצאת במקום.
בעבר, בפעילות של סגן השר אורי מקלב העבודות בשבת בוטלו וביהדות התורה זועמים וטוענים כי ברכבת ישראל מנצלים את העובדה שמקלב יושב שבעה על אביו ומבצעים מחטף דווקא בשבת הזאת.
הודעת רכבת ישראל: "בשעות האחרונות יש שיח ער לגבי עבודות בשבת בכביש מספר 1 בפרויקט מסילת 431. העבודות קיבלו את האישורים מכל הגורמים הרלוונטיים תוך שמירה על סטטוס קוו. העבודות הינן בגדר פיקוח נפש והצלת חיי אדם".
בארגוני השמאל מיהרו לברך על העבודות בשבת. אורי קידר מנכ״ל ישראל חופשית מסר: ״אנו מברכים את משרד התחבורה, רכבת ישראל ומשרד הכלכלה על ההחלטה הנכונה וברורה מאליה שבמדינת ישראל לא ניתן לחסום כביש ראשי באמצע שבוע. גם אם בעיכוב של חצי שנה, עדיף מאוחר מאשר אף פעם לא, ומסתמן שגם תחת הממשלה הדתית והקיצונית ביותר שיש כאן עוד נותרה טיפת הגיון. גם אם יש מי שמנסה לקחת את החיים שלנו למאה ה-18, הוא לא יצליח״.
מהתנועה לאיכות השלטון נמסר: "אנו שמחים לראות כי הדרישה שהפנינו לשרת התחבורה התקבלה. סגירת מחלף ענבה לתנועה תאפשר את ביצוע העבודות לחיבור גשר הרכבת מעל כביש 1, שהוקפאו זה מכבר בשל לחצים פוליטיים. מדובר בצעד ראשון חשוב בכיוון הנכון, שיאפשר התקדמות של פרויקט התחבורה הציבורית החשוב הזה. המתנה של חצי שנה גרמה כבר נזקים כלכליים ותחבורתיים משמעותיים שקשה יהיה לתקן, אולם אנו תקווה כי מכאן ואילך העבודה תיעשה ברציפות, ללא הפרעות נוספות, עד להפעלת קווי הרכבת כסדרם. ברגע שהפרויקט יקודם באופן סדיר ועל בסיס שיקולים מקצועיים גרידא, הוא ייטיב עם כלל הציבור בישראל. נמשיך לעקוב מקרוב אחר התקדמות העניינים".
