המפכ"ל על מסקנות הוועדה: "אסיים את תפקידי כשהממשלה תחליט"

המפכ"ל קובי שבתאי הגיב למסקנות ועדת החקירה לאסון מירון שפורסמו היום. המשטרה מסרה כי שבתאי יסיים את תפקידו "לאחר ארבעים שנות שירות במדים, ברגע שהממשלה תחליט על כך"

שלו שינברג | חדשות בארץ 6.3.2024 | 13:27

שבתאי בוועדת החקירה | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

לאחר שהיום פורסמו מסקנות ועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון, המפכ"ל קובי שבתאי הודיע כי הוא נוטל אחריות ויסיים את תפקידו כשהממשלה תחליט על כך. 

על המפכ"ל נכתב במסקנות הוועדה: "הוועדה הטילה על שבתאי אחריות אישית. הוועדה ציינה כי ב-17.1.2024, בצוק העיתים, על רקע המלחמה הוארכה כהונתו של שבתאי כמפכ"ל המשטרה בחצי שנה. הוועדה ציינה כי לכאורה, הממצאים בעניינו של שבתאי היו מביאים אותה להמלצה על סיום תפקידו, אך בהתחשב בנסיבות מיוחדות אלה היא מותירה לממשלה לקבוע את המועד הנכון לסיום תפקידו".

לאחר פרסום המסקנות מסרה המשטרה כי "רנ"צ שבתאי תמך מלכתחילה בהקמת ועדת חקירה ממלכתית, והוא מכבד את ממצאי עבודתה. דו"ח הוועדה מיטיב לשקף את עומק ועוצמת הכשל בהתנהלות ארוכת השנים של כלל רשויות המדינה בקשר עם הסדרת אתר מירון. לצד האמור, הדו"ח מצא ליקויים בעבודת המשטרה בהכנות לאירוע מירון 2021, ורנ"צ שבתאי, כפי שפעל תמיד בכל תפקידיו, נוטל על עצמו את האחריות המלאה". 

"רנ"צ שבתאי ביקש לסיים את תפקידו כמפכ"ל בראשית השנה הנוכחית, אך הוא נענה לבקשת הממשלה להמשיך בתפקיד נוכח מצב המלחמה. רנ"צ שבתאי יסיים את תפקידו, לאחר ארבעים שנות שירות במדים, ברגע שהממשלה תחליט על כך", נמסר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום