המשפחות מאסון מירון: "צעד ראשון בדרך אל הצדק"

בפורום משפחות אסון מירון הגיבו למסקנות ועדת החקירה לאסון: "זהו סיומו של צעד ראשון בדרך אל הצדק". שמעון ישראל אלחדד ששיכל באסון שניים מאחיו מסר: "אחרי כל כך הרבה זמן מדינת ישראל תתעורר על עצמה ותתקן את המעוות"

יענקי פרבר | חדשות בארץ 6.3.2024 | 13:19

אסון מירון תשפ"א | צילום: ישי ירושלמי

בפורום משפחות אסון מירון הגיבו למסקנות ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון מירון: "זהו סיומו של צעד ראשון בדרך אל הצדק".

עוד מסרו: "בראש ובראשונה תודתנו נתונה לחברי הוועדה על עבודתם המסורה לטובת עשיית מעט צדק. הזוי שנאלצנו לחכות כמעט 3 שנים בכדי לשמוע את המובן מאליו - מי שאחראי על הצלחת ההילולא, כשהיא מצליחה, אחראי גם על כישלונה. כישלון שהסתיים ב-45 אזרחים הרוגים ולמעלה מ-100 פצועים. אנחנו קוראים כעת לממשלת ישראל, גלו אחריות, קחו את המסקנות הללו ואמצו אותן על לוח ליבכם, מסקנות אלו נכתבו בדם".

ישראל דיסקינד, אחיו של שמחה בונים ז"ל ודובר הפורום מסר בתגובה: "המסקנות האישיות כנגד האחראים צריכות בראש ובראשונה לעניין אתכם, אזרחי ישראל. אנו נסתפק בתיקון הליקויים, והבטחה לדורי דורות שאסון כזה לעולם לא ישנה. אסון שייזכר לדיראון עולם כאסון החפיפניקיות הישראלית, ובזכות מסקנות הוועדה גם יהדהד לדיראון עולם".

שמעון ישראל אלחדד ששיכל באסון שניים מאחיו מסר: "כמעט 3 שנים חיכינו לדו"ח הזה, כולי תקווה שהיום, אחרי כל כך הרבה זמן מדינת ישראל תתעורר על עצמה ותתקן את המעוות, הן מבחינת האחריות של אלה שכשלו בתפקידם והן מבחינת הנצחת ההרוגים ותיקון ההר מקצה לקצה. ב"ה הצדק מתחיל לרקום עור וגידים, עדיף מאוחר מידי מלעולם לא".

כזכור על הרב יוסף שוינגר, מנכ"ל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים הוועדה הטילה אחריות אישית וסברה כי הממצאים בעניינו חמורים במיוחד. הוועדה המליצה כי שוינגר יסיים מייד את כהונתו בתפקיד מנהל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים וכי הוא לא יועסק בשום תפקיד הנוגע להילולה או למתחם מירון.

בנוסף הוועדה הטילה על המהנדס עאמר ח'ליליה אחריות אישית, וסברה כי הממצאים בעניינו חמורים במיוחד. הוועדה המליצה כי הוא לא יוכל למלא בעתיד תפקיד של מהנדס בטיחות או יועץ בטיחות, כי רשם המהנדסים והאדריכלים יבחן את המשך זכאותו לרישוי מהנדס, וכי היועצת המשפטית לממשלה תידרש לממצאים הנוגעים אליו ולשאלת חידוש החקירה הפלילית בעניינו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום