אביו של הקורבן מאסון מירון: "משותק כמעט בכל גופו ולא יכול לדבר"

ד"ר יחיאל רייט, אביו של יוסי עזריאל רייט שהיה בן 15 כשנסע להילולה במירון ונפצע קשה ועדיין לא התעורר, הגיב על דו"ח אסון מירון. "לא עקבנו אחר הדיונים של הוועדה. לשם כך יש לנו עורך דין. אנחנו מתמקדים ביוסי ורפואתו"

יענקי פרבר | חדשות בארץ 6.3.2024 | 14:20

דר' יחיאל רייט ובנו יוסי | צילום: איציק בלינצקי

לאחר פרסום דו"ח אסון מירון, הגיב ד"ר יחיאל רייט, אביו של יוסי עזריאל רייט שהיה רק בן 15 כשנסע להילולה במירון ועדיין לא התעורר.

"טרם נחשפתי לדו"ח במלואו ולכן איני יכול להתייחס אליו לגופו של עניין. כשהגענו לבית החולים רמב"ם מצאנו את יוסי מורדם ומונשם. על פי המדדים הרפואיים הוא לא היה אמור לשרוד. כיום, הוא משותק כמעט בכל גופו ולא יכול לדבר".

עוד אמר: "הוא יכול להביע עצמו מעט עם העיניים ולדברי המטפלים שלו הוא מבין, אך לא ברור אם ברמה של ילד בן 5 או כפי גילו. לא עקבנו אחר הדיונים של הוועדה. לשם כך יש לנו עורך דין. אנחנו מתמקדים ביוסי ורפואתו".

עו"ד יראון פסטינגר, שותף במשרד רון-פסטינגר עורכי דין, מי שמייצג את הנפגע בתביעה הקשה ביותר שהוגשה לבית המשפט עד כה מסר: "יוסי־עזריאל רייט היה רק בן 15 כשנסע להילולה במירון. הנער שהיה מלא אנרגיות ושמחת חיים, נרמס תחת ההמון וליבו הפסיק לפעום ל-20 דקות. רייט מאושפז בביתו ומטופל 24 שעות ביממה על-ידי משפחתו במצב של שיתוק מוחין ואובדן הכרה כמעט מוחלט".

"אסון מירון הינו מחדל מזעזע ורשלנות פושעת של רשויות המדינה עד לדרגים הגבוהים ביותר. אירוע של זלזול גמור והפקרות בכל הנוגע לחיי אדם, רשלנות חריגה ברמה הגבוהה ביותר שנמשכה שנים. מדובר במפגע המוני באתר שהיווה מלכודת מוות לחוגגים בו, הכל לעיני כל, בשיתוף פעולה אקטיבי ופסיבי במחדל הנוראי ובידיעת כל הגורמים: הממשלה, הרשויות המקומיות, המשטרה וכל מי שהייתה לו יד ורגל באירוע רווי הדמים. בנסיבות המתוארות בדו"ח ייתכן מאד שמגיעים לנפגעים פיצויים עונשיים שנפסקים בארץ רק במקרים נדירים".

עוד אמר: "כולי תקווה שהאחראים ישלמו את המחיר ובכל מקרה על המדינה להזדרז ולפצות את המשפחות האומללות הן של החללים והן של הפצועים. אסור לגרור למשך שנים את ההליכים המשפטיים, כמקובל אצל נתבעים במקומותינו, בסחבת אין סופית".

עו"ד יראון פסטינגר | צילום: אורן שלו


בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום