החקירות הפליליות בעקבות אסון מירון צפויות להתחדש

היועמ"שית צפויה לחדש החקירות הפליליות בעקבות דוח אסון מירון אחרי שתלמד את דוח המסקנות. היועמ"ש הקודם הורה להפסיק את החקירות בעקבות הקמת הוועדה

ישראל לפקוביץ | חדשות בארץ 6.3.2024 | 14:22

מתנדבים בזירת האסון | צילום: ישי ירושלמי

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה צפויה להודיע על חידוש החקירות הפליליות בעניין אסון מירון, אחרי שתלמד את דוח המלצות ועדת החקירה לאסון, שמסקנותיה התפרסמו היוםת כך דיווח אתר Ynet.

במסקנות שפורסמו היום על אסון מירון, צוינה פנייה ישירה ליועמ"שית: "עתה, כשנסתיימה עבודת הוועדה, אנו ממליצים כי הגופים הרלוונטיים יבחנו את הצורך בהפעלת סמכויותיהם. בפרט, אנו ממליצים כי היועצת המשפטית לממשלה תידרש לשאלת חידוש החקירות הפליליות ומיצוין. עבודת הוועדה אינה הליך פלילי; היא בעלת כלים ומאפיינים אחרים, ואין לראות בה תחליף לעבודתם של גופי חקירה במישור הפלילי".

עוד כתבו חברי הוועדה כי "כדי להסיר ספק, הבהרנו כבר בשלב משלוח הודעות האזהרה כי מי שלא הוזהר אינו פטור בהכרח מאחריות. קודם למינוי ועדת החקירה פתחו משטרת ישראל והמחלקה לחקירות שוטרים בחקירות פליליות של האסון".

כזכור, ביולי 2021 היועץ המשפטי לממשלה דאז אביחי מנדלבליט החליט לעצור את חקירות המשטרה ומח"ש שנוגעות לאסון מירון, בשל הקמת וועדת החקירה. ההחלטה התקבלה אחרי שמנדלבליט נפגש עם פרקליט המדינה עמית איסמן ועם חברי ועדת החקירה הממלכתית.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום