הראשון לציון: "אם יכריחו ללכת לצבא ניסע לחו"ל"

התבטאות חריפה של הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף על גיוס חרדים לצבא: "התורה היא זו שמגנה על הצבא, החילונים צריכים להבין את זה, אם יכריחו ללכת לצבא נטוס לחו"ל". צפו בוידאו

משה ויסברג | חרדים 9.3.2024 | 21:58

הגר"י יוסף | צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

הראשון לציון והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף התייחס הערב (מוצאי שבת) בשיעורו השבועי בבית הכנסת היזדים בירושלים לגיוס בחורי ישיבות.

בדבריו דיבר על בחורי הישיבות שהם שבט לוי של הדור.

 

לדברי הראש"ל: "שבט לוי פטור מהצבא, לא לוקחים אותם בשום פנים ואופן, יהיה מה שיהיה".

"אם יכריחו ללכת לצבא ניסע כולנו לחוץ לארץ, נקנה כרטיסים ונהיה בסוכטשוב, נהיה באונגוואר (הרב המקדים השבוע היה האדמו"ר מאונגוואר מודיעין עילית), הם צריכים להבין את זה, כל החילונים האלה שלא מבינים, הם צריכים להבין שבלי התורה הכוללים והישיבות לא היה הצלחה לצבא. מה שהם מצליחים הצבא, זה רק בזכות בני התורה".

דבריו של הראשון לציון הם הדעה של הציבור החרדי בנושא גיוס בחורי הישיבות כי אין להתפשר כלל וכלל. בעבר כבר מרן הרב שך זצ"ל ומרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל התבטאו כי באם יגייסו בחורי ישיבות יצטרכו לרדת מהארץ. 

רק לפני שבוע התבטא לראשונה זקן חברי מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן שאמר: "מה שאני רוצה להודיע. שאנחנו לא נסכים לשום דבר, בנוגע לגיוס בני הישיבות. כמו שסבר החזון איש ורבנו הגדול הרב שך זכותם יגן עלינו אמן. ולא יעזור להם כלום!! אף אחד לא בעל הבית לוותר על התורה, לא יעזור להם כלום. והקב"ה ירחם עלינו".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום