החשוד עוכב לחקירה: אותר צבי שהוחזק בניגוד לחוק

שוטרי המחוז הדרומי פשטו על מתחם בפזורת חורה ובחיפוש איתרו צבי ארץ ישראלי שהוחזק בניגוד לחוק. כוחות המשטרה הקפיצו למקום את פקחי רשות הטבע והגנים שהצילו את הצבי וחקרו את החשוד

חני לוין | חדשות בארץ 13.3.2024 | 12:39

הצבי שאותר בפזורה | צילום: דוברות המשטרה / רט"ג

אתמול (שלישי) בפעילות משותפת של שוטרי תחנת העיירות, לוחמי יחידת יואב, בט"פ זרוע מעיין של מג"ב ויחידת הכלבנים המחוזית יחד עם פקחי רשות הטבע והגנים פעלו בפזורת הישוב חורה ופשטו על ביתו של חשוד המתגורר במקום.

 

דוד גוטקר ממונה אכיפה מחוז דרום ברשות הטבע והגנים: ״בחיפוש שנערך במתחם ביתו אותר צבי ארץ ישראלי המוגדר בחוק כבעלי חיים מוגן שהוחזק בניגוד לחוק, כשעל פי התנהגותו נראה כי הוא נמצא זמן קצר במקום ואינו מורגל לבני אדם.

הצבי נלקח לבדיקה וטיפול בבית חולים לחיות בר של הספארי ורשות הטבע והגנים והחשוד בן 19 תושב פזורת יתיר, עוכב להמשך חקירה."

ברשות הטבע והגנים מוסיפים כי בישראל שלושה מיני צבאים: הצבי הארצישראלי, צבי הנגב וצבי השיטים, המוגנים על פי החוק להגנת חיית הבר (תשט"ו 1955) ואסורים בצייד. עם זאת בעשורים האחרונים נמצאים מינים אלה בסכנת הכחדה עקב צייד בלתי חוקי, ריבוי יתר של תנים וזאבים הטורפים את העופרים והקטנת שטחי מחייה טבעיים שהפכו לשטחים חקלאיים ועירוניים.

משום כך וכחלק מהשמירה על המגוון הביולוגי בישראל, פועלת רשות הטבע והגנים לשמירה על גודלן של אוכלוסיות הצבאים על ידי מניעת צייד, הכרזת שמורות טבע גדולות ודילול טורפים. בנוסף, מדי שנה מקיימת רשות הטבע והגנים מפקד רב-שנתי של גודל האוכלוסיות ברחבי הארץ, המשמש להערכת מצבן ולנקיטת פעולות לחיזוק האוכלוסיות במקרה הצורך.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום