אבל באלעד: המחנך האהוב נפטר אחרי מחלה

הרב ניסים בטיש ז"ל, איש חינוך שהשפיע רבות על בני הנוער בעיר, נפטר אחרי מחלת לב קשה • מכריו מספרים על איש פעיל מאוד שניצל כל הזדמנות כדי להיטיב עם אחרים ולקרב את הבריות לתורה • הותיר עשרה יתומים, מהם שישה שעדיין לא זכו להינשא

בשיתוף קופת העיר | חרדים | תוכן שיווקי 18.3.2024 | 10:49

הרב בטיש זצ"ל | צילום: באדיבות המצלם

תחושה של אבל כבד שוררת באלעד, לאחר שאיש החינוך הוותיק שהשפיע רבות על בני הנוער בעיר, הרב ניסים חי בטיש זצ"ל, נפטר לבית עולמו לאחר מחלת לב קשה ממנה סבל בעשור האחרון. 

לתרומה ליתומים הקליקו כאן>>>

הרב בטיש מוכר בין היתר כמחנך ילדי תשבר" בתלמודי התורה 'דרך המלך' ו'פרי תואר' בעיר, וכן כגבאי בבית הכנסת 'זכרון דליה'. במקביל המשיך לאורך עשרות שנים להיות גבאי בית הכנסת 'מגן דוד' של קהילת יוצאי חאלב בתל אביב, ופעל רבות לשימור המסורות והמנהגים של בני העדה בתל אביב ובכלל. 

בפטירתו הותיר הרב בטיש עשרה ילדים, ארבעה מתוכם נשואים ושישה לא זכו עדיין להינשא. צעיר הילדים הוא בחור בן 14, תלמיד בישיבה קטנה.
 
מכריו של הרב בטיש מספרים על איש עשייה רב פעלים, שניצל כל הזדמנות כדי להיטיב עם הזולת ולקרב את הבריות לתורה. "הרב ניסים היה איש ציבור ברמ"ח אבריו ושס"ה גידיו", מספר אחד מידידי המשפחה. "כבר לפני 40 שנה היה גבאי ב'מגן דוד', היה מארגן מקהלות של ילדים במסיבות שונות, ועושה פעילות רבה למען חיזוק הקשר שלהם למסורת אבותיהם, בתוך כל האווירה התל אביב שהקיפה אותם מסביב." 

לדבריו עיקר עיסוקו של הרב בטיש היה בחינוך, ותלמידיו אהבו אותו אהבת נפש משום שחשו באכפתיות שקרנה ממנו והרצון העז שלו להיטיב איתם ולרומם אותם ככל האפשר. 

מחלת לב קשה בה לקה הרב בטיש לפני כעשר שנים, הכבידה עליו מאוד. הפעילות שלו הלכה ודעכה ככל שגופו הלך ונחלש, ובשנתיים האחרונות כמעט ולא היה פעיל בגלל מצבו הבריאותי הירוד. 

באחרונה חיתן את אחד מילדיו והתקשה מאוד בכיסוי ההוצאות לנוכח מצבו הבריאותי. עם פטירתו, נותרה המשפחה עם חובות כבדים מחד,] ועם שישה ילדים שחמישה מתוכם כבר בגילה שידוכים מאידך. 

לנוכח האמור התגבשו כמה מבני המשפחה להקים קרן עזרה וסיוע ליתומיו של הרב בטיש, והם פונים ללב החם של עם ישראל בבקשה לעזור ולסייע כל אחד כפי יכולתו. 

"כאן המקום לקרוא לציבור לבוא ולתרום חזרה למען היהודי היקר הזה שתרם כל חייו למען הזולת, פעל בהתנדבות ובמסירות להצלת ילדי ישראל, לטפח ולרומם אותם, דאג לבתי הכנסת ועשה כל פעולה טובה שרק עלתה בדעתו, למען הכלל ולמען הזולת. בואו נכיר לו טובה, ונסייע ליתומיו, שיוכלו להתחתן בכבוד! בתרומה לקרן העזרה והסיוע שהוקמה על ידי המשפחה, נוכל להכיר טובה לאיש היקר הזה, שינוח בשלום על משכבו". 

לתרומה ליתומים הקליקו כאן>>>

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום