ארה"ב זעמה על סמוטריץ' ובן גביר: "חוסר כבוד מצידם"

גורמים בבית הלבן אמרו כי הבנייה החדשה ביהודה ושומרון "מערערת את ביטחונה לטווח ארוך, בכך שהיא מעוררת עוד יותר זעם והקצנה של האוכלוסייה הפלסטינית". בארה"ב זועמים על בן גביר וסמוטריץ' שחגגו את הבניה

ישראל לפקוביץ | מדיני 26.3.2024 | 10:57

בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר | צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

הממשל האמריקאי התרעם במיוחד לאחרונה על פעילות אגרסיבית של צה"ל ומתנחלים נגד פלסטינים ביהודה ושומרון, לצד הודעות על התנחלויות חדשות שהוא הגדיר כבלתי חוקיות.

ה'וושינגטון פוסט' דיווח כי גורמים בבית הלבן אמרו לישראל כי "הבנייה החדשה מערערת את ביטחונה לטווח ארוך בכך שהיא מעוררת עוד יותר זעם והקצנה של האוכלוסייה הפלסטינית ומונעת אפשרות של פתרון שתי המדינות".

ביום שישי האחרון, כשבלינקן ביקר בישראל לפגישות עם נתניהו ועם בכירים נוספים, הודיעה ישראל על בנייה גדולה ביהודה ושומרון מאז 1993.

העיתון דיווח כי שר האוצר בצלאל סמוטריץ' - שארה"ב רואה בו אדם בעייתי במיוחד בממשלת נתניהו, יחד עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, התפארו בהתנחלויות, דבר שהאמריקאים לא אהבו וראו בזה חוסר כבוד.

מארה רודמן, ששימשה כשליחה במזרח התיכון בתקופת ממשל אובמה, אמרה כי אמנם מערכת היחסים הבסיסית יכולה לשרוד, "סביר להניח שהדינמיקה האישית בין ביידן ונתניהו מתוחה במיוחד".

עוד נושא שהרגיז את האמריקאים, בסוף השבוע הודיעה ישראל כי לא תאפשר עוד לאונר"א, סוכנות הסיוע המרכזית של האו"ם הפועלת בעזה שעובדיה התגלו כאנשי חמאס, לבצע משלוחים הומניטריים כלשהם לצפון הרצועה.

למרות הלחץ  מצד ארה"ב, ישראל סירבה לנקוט בצעדים כדי להאיץ מעבר משאיות סיוע לעזה, מה שהוביל את ביידן להורות לצבא ארה"ב להצניח מזון מהאוויר ולבנות מזח ימי זמני בחוף עזה כדי להכניס אספקה ​​הומניטרית.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום