היועמ"שית נגד "חוק בן גביר": לבטל הסמכות להתערב בחקירות

מיארה הגישה את תשובת המדינה לעתירות שהוגשו לבג"ץ העוסקות בתיקון פקודת המשטרה שכונה "חוק בן גביר" וקבעה כי "התיקון אינו חוקתי"

קובי עוזיאלי | פוליטי 28.3.2024 | 19:25

השר איתמר בן גביר | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה הגישה הערב (חמישי) את תשובת המדינה לעתירות העוסקות בתיקון פקודת המשטרה, שכונה "חוק בן גביר". היועמש"ית קבעה כי "התיקון אינו חוקתי" וכי יש לבטל את החלק המקנה לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר את הסמכות להתערב בחקירות. 

בהרב מיארה כותבת בתשובתה לבג"ץ כי "התיקון יוצר מבנה משטרי לא מאוזן המאפשר פוליטיזציה של הפעלת הכוח המשטרתי ללא ערובות המבטיחות את הפעלת הכוח באופן מקצועי, עצמאי ושוויוני ושמירה על שלטון החוק וזכויות האדם. על כן, התיקון אינו חוקתי".

לדבריה, "יש לבטל את החלק בתיקון המקנה לשר לביטחון לאומי את הסמכות להתערב בתחום החקירות נוכח הפגיעה הקשה בעצמאות מערכת אכיפת החוק. שאר חלקי התיקון אף הם אינם חוקתיים ודינם בטלות, אלא אם בית המשפט יפרש אותם באופן המבטיח הגנה על זכויות אדם, ומניעת פוליטיזציה של עבודת המשטרה".

בחודש שעבר טען השר בן גביר: "בהרב מיארה מנסה בכל דרך לשלול ממני את סמכויותיי". זאת, לאחר שפורסם שהיועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה שי ניצן לחצו על ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה להאריך את כהונתו. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום