החטוף ששוחרר במבצע הרואי: "זה איום ונורא"

"זה כל הזמן חוזר בחלומות, במחשבות. שום דבר לא מנתק אותי ממה שהיה, כל הזמן חוזרים לזה ולומדים איך לחיות", מספר לואיס הר

קובי עוזיאלי | חדשות בארץ 24.4.2024 | 07:36

לואיס הר | צילום: מתוך שידורי כאן 11

לואיס הר, החטוף בן ה-70 שחולץ במבצע לילי הרואי מידי שוביו במבנה ברפיח אחרי 129 ימים בשבי, העניק ראיון מיוחד לכבוד חג החירות וישתף בתחושות על חירותו האישית המהולה בעצב עם הישארותם של שאר החטופים בגיא צלמוות.

בראיון ל'כאן 11', אומר לואיס: "חירות כי שוחררנו, אבל יש שם עוד 133 חטופים. מצד אחד בשבילנו זה באמת חג חירות כי שוחררנו ואנחנו נמצאים פה, מצד שני עדיין יש חטופים שנמצאים שם. צריכים לעשות כל מה שאפשר כדי לשחרר את האנשים האלה, כל יום שעובר זה איום ונורא. עבר יותר מדי זמן, ואנחנו לא יודעים באיזה מצב הם. זה כואב בצורה בלתי רגילה".

לואיס סיפר כי החליט יחד עם משפחתו לציין את החג, למרות הנסיבות: "החלטנו שכן כי זה נס שאנחנו ביחד, חמישה אנשים מאותה משפחה. אמרנו שאנחנו צריכים להיות ביחד גם בחג". לואיס שיתף כי זיכרון השבי עדיין נוכח בכל רגע בשגרת יומו: "זה כל הזמן חוזר בחלומות, במחשבות. שום דבר לא מנתק אותי ממה שהיה, כל הזמן חוזרים לזה ולומדים איך לחיות. זו טראומה שצריך הרבה זמן לטפל בה, אני לא חושב שזה ייעלם".

הר נשאל האם קיבל שיחת טלפון מבעל תפקיד מסוים בממשלת ישראל לאחר שחרורו מהשבי, למרבה הבושה תשובתו היא "לא". לדבריו, "החלטתי שאחרי שהחזירו לי את החיים בחזרה, אני צריך ליהנות מכל רגע ולא לשמור כעסים. אני משתדל להיות עם משפחתי ונכדיי וכך אני ממשיך הלאה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום