סטודנט בקולומביה: "קוראים לתלמידים להפוך לשהידים"

סטודנט בקולומביה בעדות קשה מהמתרחש בקמפוס. "מה שאמרו עלינו ב-33' בגרמניה - אומרים היום בקולומביה". הוא סיפר כי יש קריאות להרוג חיילים "והפתרון היחידי - לשרוף את תל אביב"

ישראל לפקוביץ | חדשות בעולם 24.4.2024 | 10:25

פעילות הכוחות ברצועה | צילום: דובר צה"ל

עידן ארבו, סטודנט ישראלי באוניברסיטת קולומביה אמר בריאיון בכאן רשת ב כי יש קריאה בקמפוסים להיות שהידים, להרוג חיילים והפתרון היחידי - לשרוף את תל אביב.

עידן ארבו, סיפר כי חזר לארץ בעקבות המחאות, הוא אמר בריאיון לליאל קייזר ושאול אמסטרדמסקי בכאן רשת ב: "אני נמצא בארץ עד להודעה חדשה. זה היה בלתי אפשרי להכיל נפשית מה שקורה שם. היו עצבים על נשיאת האוניברסיטה על כך שהיא תומכת ביהודים והיא לא מקבלת את האנטישמיות הזאת, והיא למעשה מאשרת שיש אנטישמיות בקמפוס, והם לא אהבו את זה".

ארבו הסביר: "ברגע שנכנסו השוטרים ולא הצליחו להשתלט על העניין. המחאות גדלו בכמות האנשים פי 8. יש קריאה של רצח חיילים מהקמפוס, כל הישראלים שם הם חיילים. הפיתרון היחיד שלהם זה לשרוף את תל אביב. מי שקורא את הקריאות זה סטודנטים אחרים שקוראים לעצמם תומכי שיחרור פלסטין. זה מזמן לא תמיכה בפלסטין אלא קריאה לטיפול בבעיה הישראלית. מגיעים אנשים לקמפוס ומסבירים למה צריך להיות שהידים ולמה זה הדבר הטוב ביותר בשבילם זה להיות שהידים".

"הצד שתומך בנו הוא פצפון ומאוד פיקח. הצד שלא תומך בנו הוא המון והוא מאוד בור", הסביר ארבו. "כרגע, מכל החברים האמריקנים, האירופאים והמזרח תיכוניים, נשארו לי שניים שהם לא יהודים. פתאום זה מביך להיות חבר של יהודי. 'יש לך כיפה על הראש וזה אנשים שמזיקים לעולם', ככה רואים אותנו. כל מה שאמרו עלינו ב-1933 בגרמניה אומרים עלינו היום באוניברסיטת קולומביה. ראינו מחאות, אבל זה אוניברסיטה נאורה ואפשר לדבר, היום אנחנו כבר נפגעים ומרביצים לנו. אם יש תמיכה מינימלית בישראל, לדוגמא יוסף חדאד הגיע להרצות לנו והוא הותקף בידי מפגינים וזה בוטל. אם היינו משוחחים ככה היינו מקבלים את אותו ה'טיפול' שהוא חטף. היהודים קיבלו המלצה חמה לא להתקרב לקמפוס. חסמו לשי דוידאי את הכניסה לקמפוס. זה משתמע ונראה יותר גרוע ממה שבפועל - בסוף חסמו ליהודי את הכניסה לקמפוס וקראו לסטודנטים להיות שהידים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום