נתניהו אישר את התוכניות ברפיח, אך עדיין לא לצה"ל

תוכניות הפעולה ברפיח אושרו אך נתניהו עדיין לא אישר לפעול. פעולת פינוי האוכלוסיה מרפיח צפויה להתחיל בקרוב, בכפוף לאישור ראש הממשלה

ישראל לפקוביץ | חרבות ברזל 25.4.2024 | 20:57

הריסות ברפיח | צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר את התוכניות לפעולה קרקעית ברפיח, אך עדיין לא אישר לצה"ל לפעול. כך דיווח רועי שרון בכאן 11. על פי הדיווח פעולת פינוי האוכלוסיה מרפיח צפויה להתחיל בקרוב, בכפוף לאישור ראש הממשלה. הפינוי צפוי להתבצע במקביל להתחלת התמרון.

בשיא המערכה ברצועת עזה ישבו ברפיח 1.3 מיליון פלסטינים. בצה"ל מעריכים שכ-150 אלף פלסטינים כבר עזבו את העיר אל האזור שבין נוסיראת לחאן יונס. לפי התוכנית של צה"ל, הפלסטינים שנמצאים ברפיח יידרשו להתפנות למתחמי אוהלים שהוקמו בחודשים האחרונים, ונבנו על ידי גורמי סיוע בין לאומיים לצד מדינות נוספות.

על פי הערכות, זמן פינוי האוכלוסיה למחסות במרכז ודרום הרצועה יימשך בין ארבעה לחמישה שבועות.

עוד דווח, כי ארגונים בין-לאומיים החלו להיערך לפעילות ברפיח ולהזיז חלק מהתשתיות שלהם, כמו מחסות ובתי חולים שדה, מרפיח לאזור המואסי. 

על סמך התוכנית שהוצגה לאמריקנים ולגורמים נוספים באזור, ההתקדמות של צה"ל ברפיח תיעשה בשלבים ולפי חלוקה לאזורים מוגדרים. זאת כאשר האוכלוסייה המקומית תעודכן מראש לפני תנועת כוחות צה"ל, כך שיתאפשר לאוכלוסייה להתפנות מהאזור בשלבים. כמו כן, בצה"ל נערכים גם למנוע בריחה של עזתים דרך ציר פלדלפי. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום