דיווח: מצרים לוחצת על חמאס - "הגיעו לעסקה, מבצע ברפיח ישנה הכול"

המאמצים לעסקת חטופים: ארצות הברית לוחצת על ישראל להביא להצלחת העסקה ומצרים לוחצת על חמאס. המצרים הבהירו לחמאס כי ללא עסקה יהיה מבצע ישראלי ברפיח - שהכל ישתנה אחריו

שלו שינברג | חרבות ברזל 28.4.2024 | 11:00

יחיא סינוואר | צילום: Atia Mohammed/Flash90

העיתון הפרו-סעודי א-שרק אלאווסט דיווח מפי מקורות פלסטינים כי מאמצי הרגע האחרון לפני הפלישה הישראלית לרפיח התגברו. במסגרת זאת, מצרים מפעילה לחץ על חמאס להגיע לעסקה - וכך גם ארצות הברית לוחצת על ישראל, כך לפי "כאן 11". 

המקורות ציינו ש"וושינגטון מתנגדת לפלישה לרפיח ורומזת שתנקוט בצעדים, והמצרים הודיעו לחמאס שיש הזדמנות שאסור לפספס ושהכול ישתנה אחרי הפלישה לרפיח". 

עוד הבהירו המקורות שקהיר פועלת להביא להסכם שימנע את המבצע ברפיח ויוביל להסכם כולל: "הרעיון המצרי הוא שאם הצדדים לא יגיעו להסכם כולל, הוא צריך להיות מדורג ויענה בשלב הראשון לדרישות שני הצדדים וידחה את הסוגיות שבמחלוקת לשלבים מאוחרים יותר, צריך למנוע את הפלישה לרפיח ולהתחיל בהפסקת אש מעשית לפני שתהפוך להפסקת אש קבועה ומתמשכת".

משלחת מטעם מצרים הגיעה ביום שישי לישראל על מנת לדון בפרטי עסקת חטופים חדשה. גורם ישראלי בכיר המעורה בפרטי המו"מ מסר כי השיחות התנהלו ברוח טובה ושיש רצון משמעותי של המצרים לקדם עסקת חטופים הומניטרית.

לדברי הבכיר, ישראל גילתה גמישות כמעט בכל הפרמטרים לרבות החזרת עזתים לצפון הרצועה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום