אוקראינה מפסיקה הדפסת דרכונים לגברים המתגוררים בחו"ל

אוקראינה מפסיקה את המפקת הדרכונים לגברים בגיל צבא המתגוררים בחו"ל. אוקראינה הודיעה כי יופסקו את השירותים הקונסולריים. המטרה לאלץ גברים בגיל צבא לחזור הביתה ולשרת בצבא

יענקי פרבר | חדשות בעולם 28.4.2024 | 11:32

דרכון: אילוסטרציה | צילום: Pixabay

שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה הכריז כי גברים אזרחי אוקראינה בגיל צבא המתגוררים כיום מחוץ לאוקראינה לא תהיה עוד גישה לשירותים קונסולריים. המטרה לגרום לגברים בגיל צבא לחזור לאוקראינה. "החיים בחו"ל אינם פוטרים את האזרח מחובותיו למולדתו", כתב השר קולבה בפלטפורמת המדיה החברתית X. 

"טוב שקיבלתי את הדרכון שלי בשנה שעברה בקלן ואני לא צריך לחזור לקונסוליה האוקראינית", אמר אולג מקייב, שחי עם אשתו ושלושת ילדיו בגרמניה לתאגיד השידור הגרמני DW. אולג אמר שהוא לא רוצה להצטרף לצבא. הוא חושש שיצטרך לשרת במלחמה, למרות שכאבא למשפחה גדולה, הוא צריך להיות פטור משירות צבאי על פי הכללים הקיימים. "לא אשאיר את אשתי לבד עם שלושה ילדים", אמר בנחרצות.

אזרח אוקראיני נוסף שהזדהה בשם בוהדן, הסביר כי הוא נסע תחילה למולדובה ומשם המשיך לגרמניה, לבוהדן אין רצון לחזור לאוקראינה. הוא מרגיש בבית בגרמניה ולומד גרמנית.

בוהדן לא מאמין שענישה של גברים אוקראינים תניע אותם לחזור הביתה לאחר שעזבו בכוונה את אוקראינה לאחר שהמלחמה כבר החלה. "עד שאצטרך להגיש בקשה לדרכון חדש ב-2032, אני מקווה שיהיה לי אזרחות אחרת, אולי גרמנית", אמר.

אוקראינה הפסיקה להנפיק דרכונים לגברים בין הגילאים 18 עד 60 המתגוררים בחו"ל. המשמעות היא שגברים אוקראינים בגיל צבא יכולים לקבל דרכון רק באוקראינה. הדבר החריג היחיד, ניתן לקבל מסמכי זהות אישיים לצורך חזרה לאוקראינה.

החוק אמור להיכנס לתוקף ב-18 במאי. התקנות החדשות מחייבות גברים אוקראינים החיים בחו"ל להתגייס לצבא. החוק חל על כל האזרחים הגברים, כולל אלה שעזבו את אוקראינה ב-2022 לאחר פלישת רוסיה למדינה - ואלה שמתגוררים בחו"ל מאז לידתם.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום