אבו מאזן האשים את ישראל וקרא לעולם להכיר במדינה פלסטינית

ראש הרשות הפלסטינית אבו אמר כי ישראל ניצלה את ההזדמנות שהיא הותקפה ותקפה את תושבי עזה בטענה שהיא מעוניינת לנקום בחמאס, אך במציאות היא נקמה בעם הפלסטיני

ישראל לפקוביץ | חרבות ברזל 28.4.2024 | 13:07

אבו מאזן ובכירי הרשות | צילום: Flash 90

אבו מאזן נאם היום בפורום כלכלי בינלאומי בריאד שבסעודיה וקרא גם למדינות העולם ובפרט למדינות אירופה להכיר במדינה פלסטינית. "שתי המדינות נוצרו בהחלטה אחת, היא החלטה 181, בשנת 1947, העולם הכיר בישראל אך לא הכיר במדינה הפלסטינית, מה שנדרש כעת, שכמו שהכירו במדינת ישראל, יכירו במדינה הפלסטינית, אחר כך ננהל משא ומתן עם ישראל על הגבולות וכו'. אנחנו אומרים שלישראל יש את הזכות להשיג ביטחון מושלם וזאת חובתנו ולפלסטינים יש את הזכות להשיג את הזכות להגדרה עצמית, מדינה עצמאית כמו שאר מדינות העולם", כך דברי אבו מאזן שהובאו בערוץ הטלגרם של כאן חדשות.

אבו מאזן גם טען כי "ישראל ניצלה את ההזדמנות שהיא הותקפה בשבעה באוקטובר ותקפה את תושבי עזה בטענה שהיא מעוניינת לנקום בחמאס, אך במציאות היא נקמה בעם הפלסטיני והרגה אזרחים".

אתמול אמר מחמוד אל-הבאש, יועצו של אבו מאזן לערוץ אל-חדת' הסעודי, כי "המסר האחד והיחיד של הרשות הפלסטינית הוא שצריך לעצור את המלחמה, בכל דרך ובכל מחיר. אין דבר אחד שיותר יקר לנו מדם בני עמנו וטובתם. לדבריו, אין זמן לבזבז. בכל יום יש עוד ועוד קורבנות, ובשביל מה? בשביל בני הערובה הישראליים? או בשביל רווח פוליטי למרבה הצער! האזרח הפלסטיני הוא קורבן בין חלומותיו של נתניהו לטיפשות של חמאס".

לדבריו, "לנתניהו יש רצון להשיג תמונת ניצחון מול הציבור הישראלי ואינטרס להמשיך את המלחמה כדי לשמור על שלטונו ולהתחמק ממשפט, וחמאס גם היא רוצה לשמור על שלטונה בעזה, כאילו על האזרח הפלסטיני נגזר למות, על עשרות אלפי פלסטינים להקריב את עצמם כדי שכולם יקבלו את זה שחמאס שולטת בעזה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום