ירדן לא תסכים "בשום מצב" שבכירי חמאס יגיעו למדינה

ירדן לא תסכים בשום מצב שבכירי חמאס ישתקעו באדמתה, כך אמר בכיר ירדני. דבריו מגיעים בצל דיווחים על כך שקטאר שוקלת לגרש את מנהיגי חמאס משטחה, ואחת האופציות לבכירי חמאס זה ירדן

יענקי פרבר | חרבות ברזל 30.4.2024 | 11:18

מוסא אבו מרזוק | צילום: צילום מסך כאן 11

מקור ירדני דוחה בתוקף את הצהרתו של בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק, כי אם הנהגת הארגון תיאלץ לצאת מקטאר, אז היא תעבור לירדן. לדבריו, ירדן לא תסכים בשום מצב שבכירי חמאס ישתקעו באדמתה והוסיף שהצהרותיו של אבו מרזוק פרובוקטיביות כלפי השלטון ברבת עמון ונועדו לצבור אהדה ברחוב הירדני, כך דיווח רועי קייס בכאן חדשות.

דבריו הגיעו לאחר שאתמול סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, אמר בריאיון לתקשורת באיראן כי "אם מנהיגי חמאס ייאלצו לעזוב את קטאר הם ילכו לירדן".

דבריו מגיעים בצל דיווחים על כך שקטאר שוקלת לגרש את מנהיגי חמאס משטחה, אבו מרזוק אמר עוד כי "אין התנגדות למי שמנהל את עזה, כל עוד מדובר בפלסטיני". לדבריו, "תנועת פתח מובילה את הרשות הפלסטינית ואת אש"ף - אך לא את העם הפלסטיני".

בראיון לערוץ "אל־עאלם" האיראני אמר עוד כי "ירדן תהיה היעד הבא של חמאס אם הוא יעזוב את קטאר. יש שמועה שבכירי חמאס יעברו לעיראק או לסוריה או לטורקיה. כל זה הוא רק אווירה תקשורתית שנועדה להפעיל לחץ על הקטארים. אם הנהגת חמאס תעבור מה שלא קורה כרגע אז היא תעבור לירדן. בירדן יש עם מכובד שתומך בהתנגדות הפלשתינית ויש לו מערכת יחסים טובה עם המשטר הירדני".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום