חשש בדרום קוריאה ממתקפה "כמו של חמאס"

בדרום קוריאה הודיעו היום כי קיימת אפשרות שקוריאה הצפונית תבצע מתקפה הדומה להתקפה של חמאס נגד ישראל. בעבר דווח על סיוע פעיל של צפון קוריאה לחמאס

שלו שינברג | חדשות בעולם 30.4.2024 | 11:50

חיילים בצבא צפון קוריאה | צילום: unsplash

סוכנות הריגול של דרום קוריאה הודיעה כי היא אינה יכולה לשלול את האפשרות שצפון קוריאה תערוך התקפות עם רחפנים ומצנחי רחיפה ממונעים - זאת ברקע החשדות בנוגע לקשריה עם ארגון הטרור חמאס, כך לפי דיווחים מקומיים. 

שירות המודיעין הלאומי של דרום קוריאה פרסם את האזהרה בדו"ח השנתי שלו על הטרור העולמי, זאת מאחר והצפון מגביר את ניסויי הנשק והאיומים ברקע האשמות על העברת נשק בלתי חוקית שלו לחמאס. 

בינואר אושרו החשדות לפיהם נשק מתוצרת צפון קוריאה משמש את חמאס במלחמתו נגד ישראל, זאת למרות ההכחשה החוזרת ונשנית של צפון קוריאה לעסקאות מסוג זה.

כזכור, צה"ל תפס בעזה כמויות גדולות של נשק שיוצר בצפון קוריאה והוברח לרצועה. מידע שהתפרסם חשף שהקשר בין צפון קוריאה וחמאס, חיזבאללה, הג'יהאד האיסלאמי, סוריה והחות'ים, החל לפני שנים רבות ולמעשה מכניס את צפון קוריאה לציר הרשע.

העברת הנשק של צפון קוריאה לחמאס בוצעה על ידי צד שלישי. נתיב מעבר אפשרי מאיראן לסודאן ולמצרים, שם הנשק נכנס לרצועה דרך מנהרות. ב-2009 נתפסו מחסני נשק קוריאניים באיחוד האמירויות ובתאילנד, שככל הנראה נועדו לחמאס ולחיזבאללה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום