שימו לב: אתם עלולים לדרוס חיות בר שחוצות את הכביש

שימו לב לבעלי החיים שבדרך בזמן נסיעה על הכביש: מידי שנה נדרסים למעלה מ-2,000 בעלי חיים בשנה בכבישים ברחבי הארץ, בעונת האביב יש להיזהר במיוחד כיוון שחיות בר רבות מסתובבות עם גוריהן החדשים שזה עתה נולדו

חני לוין | חדשות בארץ 30.4.2024 | 12:32

יעלים לצד הכביש | צילום: דורון ניסים, רט"ג

שימו לב כשאתם נוהגים, סעו בזהירות. עונת ההמלטות של חיות הבר נמצאת בעיצומה, והן עלולות להפתיע אתכם כשהן חוצות את הכביש יחד עם גוריהן וצאצאיהן הצעירים

 

צילום: שי רוזנצוייג, רט"ג

מידי שנה נדרסים למעלה מ-2,000 בעלי חיים בשנה בכבישים ברחבי הארץ, בעונת האביב יש להיזהר במיוחד כיוון שחיות בר רבות מסתובבות עם גוריהן החדשים שזה עתה נולדו.

עמוס סבח, אקולוג מחוז יו"ש ברשות הטבע והגנים מציין: "אנחנו נמצאים בשיא עונת ההמלטות של הצבאים והיעלים וכן כלל היונקים, אפשר לראות עופרים וגדיים בכל המקום. מרבית הנדרסים הם פרטים צעירים שעדיין לא יודעים להיזהר. זה נכון גם אצל תנים ושועלים, הם עדיין לא התרגלו לרכבים שסביבם, ומי שנדרס – כבר לא ישרוד כדי ללמוד.

גדיים קטנים | צילום: דורון ניסים, רט"ג

מספר הדריסות המתועדות בשנה הוא כ-2,000 בעלי חיים, בפועל אנו יודעים כי המספר גבוה יותר שכן בעלי החיים הנספרים הם אלה שנותרו על הכביש או בצדדיו, בעוד רבים אחרים נפגעים ומתים הרחק מהכביש ולא תמיד מתגלים. הזהרו במיוחד מסכנת הדריסות בכבישים בהם המהירות נמוכה.

דותן רותם, אקולוג שטחים פתוחים ברשות הטבע והגנים מוסיף: "במחקר משותף של רשות הטבע והגנים והטכניון נמצא כי דווקא בכבישים בהם המהירות נמוכה יחסית נדרסים יותר בעלי חיים. אלו בדיוק הכבישים באזורי הפריפריה בהם גם יש יותר שטחים פתוחים ולשם אנחנו מגיעים בחופשות לטייל.

יכול להיות כאן שילוב קטלני מבחינת בעלי החיים, יותר תנועה בכבישים, יותר מזון שנותר ויותר מקרים של הפחדת בעלי חיים כתוצאה מנוכחות אדם. כל אלה מובילים לעליה בסיכוי לפגיעה בבעל חיים מרכב חולף. גם כשנוסעים בדרכי עפר יש להיות ערניים לתנועת בעלי חיים. סעו לאט ותהנו מהטבע."

שימו לב לבעלי החיים שבדרך בזמן נסיעה על הכביש!

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום