בצבא לא מתלהבים מפעולה ברפיח: "עלול להוביל לתוצאות קשות"

בעוד בקבינט המורחב יש חילוקי דעות האם ללכת על עסקה ולוותר על כיבוש רפיח המטכ"ל אינם מתלהבים מהמהלך הצבאי. "המארב האסטרטגי שמחכה לנו שם עלול להוביל לתוצאות קשות"

מאיר גלבוע | חרבות ברזל 30.4.2024 | 13:31

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי | צילום: דובר צה"ל

ברקע המו"מ המתקדם לעסקת חטופים וסימנים לכך שישנם הסכמות בין ישראל לחמאס על מתווה שבוודאי יעצור לזמן ממושך את המלחמה, במערכת הפוליטית ישנם חילוקי דעות כיצד יש לנהוג.

בעוד השרים בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר מתנגדים בתוקף לעסקה וסוברים שיש להיכנס באופן מיידי לרפיח, בקבינט המצוצמם בו נמצאים שרי המחנה הממלכתי סוברים כי יש ללכת לעסקת חטופים בכל מחיר. לטענתם אנחנו נמצרים ברגע האחרון בו אפשר לקבל את החטופים בחיים.

מה חושבים בצבא? מקורות שמשוחחים עם בכירי המטכ"ל טוענים כי בצה"ל לא מתלהבים מפעולה צבאית ברפיח ולא חושבים שהיא זאת שתוביל למיטוט חמאס. 

כך לדוגמה, האלוף במילואים ישראל זיו, הפרשן הצבאי המקורב ביותר למטכ"ל אמר ביום ראשון כי "כל עסקת חטופים קודמת למבצע ברפיח, שטוב שלא יתקיים בכלל".

זיו הסביר כי "רפיח אינה חשובה במיוחד למיטוט חמאס, והמארב האסטרטגי שמחכה לנו שם עלול להוביל לתוצאות קשות".

ראש אגף המבצעים לשעבר מתח ביקורת על רה"מ:, "נתניהו מתברבר בניווט ולא רואה את הבור שאליו הוא וישראל עלולים ליפול".

הוא המשיך והסביר את עמדתו בסוגיה: "הזמן הוא כבר כזה שחיי החטופים הפכו להיות קריטיים. הפעולה ברפיח תימשך חודשים, ויכול להיות שבסופה לא יהיו חטופים חיים. לכן, הקריאה לעסקה עכשיו היא נכונה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום