טראמפ מאשים את נתניהו באחריות לטבח ה-7 באוקטובר

הנשיא לשעבר טראמפ מאשים את נתניהו בקטסטרופה של ה-7 באוקטובר. טראמפ אמר כי "מנהיגים ישראלים אחרים יכולים לעשות עבודה טובה יותר"

יענקי פרבר | מדיני 30.4.2024 | 15:50

נתניהו וטראמפ | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ חושב שהביקרות שראש הממשלה בנימין נתניהו סופג על כך שלא הצליח למנוע "רצח אזרחים ישראלים על ידי חמאס ב-7 באוקטובר" היא מוצדקת ואומר שיש "כמה אנשים טובים מאוד שיכולים להחליף את נתניהו בתפקיד".

בראיון למגזים 'טיים' מתח טראמפ ביקורת חריפה על נתניהו. "ביבי נתניהו ספג ביקורת בצדק על מה שהתרחש ב-7 באוקטובר", אמר טראמפ, בשיחה עם המגזין ב-12 באפריל במועדון שלו במאר א-לאגו בפאלם ביץ', פלורידה.

"השבעה באוקטובר מעולם לא היה צריך לקרות", אמר טראמפ. "הכל היה שם כדי לעצור את זה. והרבה אנשים ידעו על זה, אלפי אנשים ידעו על זה, אבל ישראל לא ידעה על זה, ואני חושב שמאשימים אותו בזה מאוד ובצדק".

בראיון התלונן טראמפ על כך שישראל לא לקחה חלק בתקיפה של ארה"ב בעיראק, שחיסלה את הגנרל האיראני הבכיר קאסם סולימאני ב-2020. "היה לי ניסיון רע עם ביבי", אמר טראמפ. "ולא הייתי מרוצה מזה. זה היה משהו שמעולם לא שכחתי. וזה הראה לי משהו".

כשנשאל האם לדעתו הגיע הזמן שנתניהו יעזוב את השלטון והאם יוכל לעבוד טוב יותר עם השר בני גנץ, טראמפ השיב. "אני חושב שבני גנץ טוב, אבל אני לא מוכן להגיד את זה", אמר טראמפ. "לא דיברתי איתו על זה. אבל יש כמה אנשים טובים מאוד שיצא לי להכיר בישראל שיכולים לעשות עבודה טובה".

טראמפ אמר כי הוא יצטרף לישראל בעימות עם איראן. "אם יתקפו את ישראל, כן, נהיה שם", הוא אמר. הוא אמר שהוא מאמין כי כיום לא סביר שתקום מדינה פלסטינית לצד ישראל. "הייתה תקופה שחשבתי ששתי מדינות יכולות לעבוד יחד, עכשיו אני חושב ששתי מדינות הולך להיות מאוד מאוד קשה".

הוא נשאל אם ישקול למנוע סיוע צבאי לישראל כדי לדחוף את ישראל לקראת סיום המלחמה, הוא לא ענה בחיוב, אך גם לא שלל זאת.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום