זקן חברי ביה"ד הגדול החל ללבוש את 'גלימת הדיינים' של חכמי מרוקו 

התרגשות: הגאון רבי מיכאל עמוס זקן חברי בית הדין הגדול ומגדולי הפוסקים הספרדים בדורנו, החל להתעטר בגלימה ומצנפת מרוקאית כמסורת אבותיו חכמי ודייני מרוקו

משה ויסברג | חרדים 30.4.2024 | 18:13

הגר"מ עמוס עם הגלימה המרוקאית | צילום: באדיבות המצלם

הגאון רבי מיכאל עמוס, מגדולי הדיינים וזקן חברי בית הדין הגדול בפועל, החל ללבוש את גלימת גדולי הדיינים המרוקאים, הגלימה היא בגד קודש השמורה בין היתר לזקני הדיינים המרוקאים.

מדובר במסורת מדורי דורות של משפחות הרבנים והחכמים המרוקאים שלבשו גלימות מיוחדות וכעת כאמור החל ממשיך דרכם להמשיך את המסורת וללבוש את הגלימה הקדושה.

אחרוני חכמי מרוקו שלבשו את הגלימה היו רבה של ירושלים הגאון רבי שלום משאש זצ"ל, וחבר בית הדין הגדול, הגאון רבי יהושע מאמאן זצ"ל שנפטר לפני שש שנים ומאז לא היה דמות רבנית של דיין ופוסק בעל שיעור קומה שהמשיך את מסורת דייני עדת מרוקו עם לבוש רבני מסורתי.

וכך באורח נדיר, אמש מוצאי חג שביעי של פסח, ליל חג המימונה שנחגג בקרב בני העדה המרוקאית, הופיע הגאון רבי מיכאל עמוס במימונה שנערכה בבית חתנו הרב אבא יצחק שטרית, לראשונה כשהוא עטור עם גלימה ומצנפת.

עדיין לא ברור אם הגר"מ עמוס יופיע תמיד עם הגלימה המדוברת או רק באירועים והופעות ציבוריות, אך כבר עכשיו העניין יוצר התלהבות והתעניינות רבה.

הגר"מ עמוס משמש עשרות שנים כדיין וכן כרבה של שכונות דרום העיר ירושלים ונודע כאחד מגדולי הדיינים והפוסקים המכריע בשאלות החמורות ביותר בבתי הדין.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום