תיעוד: אלפים עלו להקביל את פניו של מנהיג עולם הישיבות בחג

גדולי ראשי הישיבות האשכנזיות והספרדיות לצד הרה"ר ופוסקי הלכה ועמם קהל עמך בית ישראל שעלו להתברך אצל מנהיג עולם הישיבות הגרמ"ה הירש בגבעת ישיבת סלבודקה בבני ברק. תיעוד מסכם

משה ויסברג | גלריות 30.4.2024 | 21:40

הגר"א פילץ בביקור בחג אצל הגרמ"ה הירש | צילום: באדיבות המצלם

במהלך ימי חול המועד עלו ראשי ישיבות רבנים דיינים ואישי ציבור לצד המוני עמך בית ישראל לתל התלפיות שבגבעת ישיבת סלבודקה כדי להקביל את פניו של מנהיג עולם הישיבות. בכל ימי החג מבוקר עד ערב ובפרט עם סיום תפילות מנחה וערבית נדחקו המונים לזכות להסתופף בצילו של ראש הישיבה הגרמ"ה הירש.

 

גדולי ראשי הישיבות התקבלו בחמימות יתירה אצל מי שנושא את עולה של תורה בדורנו כשבראשם ראש ישיבת תושיה' תפרח הגר"א פילץ, ר"י חברון הגר"ד כה, ר"י בית מדרש עליון הגר"י אונגרישר ר"י משכנות התורה הגר"א כהן, ר"י יסודות התורה הגרב"צ לב, ר"י קרית מלאכי הגר"י עמית, ר"י כנסת יחזקאל הגרב"מ אטינגר, ר"י חמד הגר"מ דרורי, ר"י מגדל עוז הגר"י אתרוג, הגר"ש כהן מר"י פורת יוסף, הגר"מ שמואלביץ מר"י מיר ועוד. גם הרה"ר לישראל הגר"ד לאו עלה גם הוא לעצה ולברכה.

מחזה מפעים אירע עת נכנס לקודש הגר"ש גלאי שבא לקבל את ברכת ראש הישיבה לרגל חג הפסח, השניים שוחחו ממושכות וניכרת החיבה היתרה שביניהם. אולם עם יציאתו של הרב גלאי ממעון ראש הישיבה, פנו הכל לבקש להוסיף עליהם את ברכת החג גם מהצדיק הנודע בברכותיו.

כאמור, לצד גדולי ראשי הישיבות, רבני הערים השכונות והקהילות מכל קצוות הארץ, עלו למעונו גם גדולי הפוסקים כשהביקור הופך לא אחת לדיון הלכתי מרתק אודות ענייני פסח, מכירת חמץ ושורת נידונים, כך אירע כשעלו רבה של ב"ב הגרש"צ רוזנבלט, הגרמ"מ לובין רב שכונת רמת אהרן, הגרי"מ רובין רבה של הר נוף והפוסק הגרב"צ קוק.

יחד עם ביקורי גדולי התורה וההלכה לא נפקד מקומם של המוני עמך בית ישראל שזכו להיכנס בזה אחר זה אל הבית הגדול, לחזות בזיו פניו של מנהיג עולם הישיבות ולהתברך מפיו.

לרגעים נעלים במיוחד זכו תלמידיו של ראש הישיבה הלא הם תלמידי סלבודקה המעטירה שהתאספו סביב לשולחנו למסיבת חג, תוך שהם מעלים לפניו את דברי התורה שנתחדשו להם בבית המדרש במהלך בין הזמנים ניתן היה גם לראות את חברי הכנסת ואישי הציבור, מנהלי מוסדות וסמינרים. 

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום