עשור להירצחו: תלמיד הישיבה שנפטר יומיים אחרי פיגוע הדריסה

מחבל דהר אל תוך הממתינים בתחנת הרכבת הקלה ברחוב שמעון הצדיק בירושלים רצח קצין משטרה ופצע 15, בהם את שלום אהרן בעדני הי"ד בן ה-17 שנפטר יומיים לאחר מכן מפצעיו

קובי עוזיאלי | חדשות בארץ 13.5.2024 | 07:40

הק' שלום אהרן בעדני הי"ד | צילום: מאתר הביטוח הלאומי

שלום אהרן בעדני הי"ד, בן נאוה והרב דוד ישעיהו יבלח"ט, נולד בירושלים ביום כ"ב בתשרי, שמחת תורה תשנ"ח (23.10.1997).

שלום גדל והתחנך בירושלים. הוא למד בתלמוד תורה "מסילת ישרים" והמשיך ללימודים תיכוניים בישיבת "אמרי משה" בעיר.

בישיבה היה שלום דמות תומכת לכל בחור שהיה שרוי במצוקה, סיפר אביו. הוא האיר פנים לעולים חדשים שהתקשו להתאקלם, והיה מקדיש מזמנו למען בחורים המתקשים בהבנת הנלמד. "הוא היה תלמיד ומילא תפקיד של מלמד", כך הגדיר את שלום ראש הישיבה.

בכל מקום שהיה שלום תמיד פעל, תמיד בא לעזרה. כך משחר נעוריו עד יומו האחרון. והכול בהצנע ובהשקט, כדברי אביו: "קשה לנו לספר עליו סיפורים, מפני שהוא היה מסתיר את מעשיו הטובים. גם כשהיו משבחים אותו הגיב באדישות, כאילו לא עשה שום דבר מיוחד".

בצהרי יום רביעי י"ב בחשוון תשע"ה (05.11.2014) ביצע מחבל פלסטיני פיגוע דריסה, כאשר נהג את מכוניתו אל הממתינים בתחנת הרכבת הקלה ברחוב שמעון הצדיק בירושלים. אחר כך הוא המשיך בנסיעה פראית, ומשרכבו נעצר הוא יצא ממנו והחל להכות אנשים במוט ברזל, עד שנורה למוות על ידי כוחות הביטחון. בפיגוע נהרג קצין משטרה וכ-15 אנשים נפצעו.

שלום נפצע קשה מאוד בפיגוע. הוא הועבר לבית חולים "הדסה" בעין כרם אך כעבור יומיים, בי"ד בחשוון תשע"ה (07.11.2014), נפטר.

שלום היה בן 17 במותו. הוא הובא למנוחות בבית העלמין בהר המנוחות, ירושלים. הותיר הורים, אחים ואחיות.

דוד ישעיהו, אביו של שלום אהרן הי"ד, כתב: "לא היה ידוע לנו מה מעשיו של שלום ז"ל בצהרי היום באזור שמעון הצדיק. מסתבר שהיה בדרכו אל הכותל המערבי. אבל לא קרה מעולם שיחרוג מסדרי הלימודים. בוודאי הייתה זו יד מכוונת מלמעלה, לבחור אותו קרבן ומזבח לכפרה, וזאת נחמתנו".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום